loading...
جاب ویژن
جاب ویژن بازدید : 25 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

تا چند دهه قبل، شغل کارمندی داشتن، مزیتی بود که افراد زیادی رویای آن را در سر می‌پروراندند. اما از چند سال گذشته و با افزایش فشارهای اقتصادی، حقوق کارمندی دیگر پاسخگوی بسیاری از نیازهای خانواده‌ها نیست. همین مسئله باعث شده مزد ماهیانه کارمندان و کارگران که تحت عنوان «حقوق وزارت کار» معرفی می‌شود؛ محل مناقشه بسیاری باشد. در این مقاله به حداقل حقوق وزارت کار پرداخته‌ایم.

قانون کار

در سال ۱۳۶۹ و پس از مدت‌ها کش و قوس بر سر جزئیات، سند جامع حمایت از حقوق کارگر، به تصویب رسید. این قانون در دوازده فصل کلی تدوین شده است و در آن سعی شده به تمام مسائل بین کارگر و کارفرما رسیدگی شود. این دوازده فصل شامل موارد زیر است:

  • تعاریف و اصول کلی
  • قرارداد کار: در این فصل درباره قرارداد صحبت می‌شود. بر این مبنا، الزامی است که در قرارداد نوع کار و حرفه، حقوق دریافتی، ساعات کاری، محل کارگاه، تاریخ عقد قرارداد، مرخصی و تعطیلات، ذکر شود.
  • شرایط کار: این فصل شامل موارد زیر است: حق‌السعی کارگر، مدت زمان قرارداد، مرخصی‌ها و تعطیلات مشخص شده برای کارگر، شرایط کار برای زنان و نوجوانان.
  • حفاظت فنی و بهداشت کار
  • آموزش و اشتغال: در این فصل مباحث مرتبط با کارآموزی و اشتغال اتباع بیگانه بررسی می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که اتباع بیگانه تنها در صورتی می‌توانند مشغول به کار شوند که علاوه بر پروانه اشتفال، ویزای کار هم داشته باشند.
  • تشکل‌های کارگری و کارفرمایی
  • مذاکرات و پیمان‌های دسته‌جمعی کار
  • خدمات رفاهی کارگران
  • مراجع حل اختلاف
  • شورای عالی کار
  • جرایم و مجازات‌ها
  • مقررات متفرقه

همان‌گونه که می‌بینید در فصل دوم این قانون درباره حق‌السعی یا حقوق کارگر صحبت شده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 چه کسانی مشمول حقوق وزارت کار هستند؟

هر سال دولت مبالغی را به عنوان حقوق وزارت کار مشخص می‌کند. این مبالغ شامل مستمری بازنشستگان، حقوق کارمندان دولت و کارگران می‌شود. بر اساس قانون کار، به‌غیر از کارمندان دولتی، سایر افراد استخدام‌شده در واحدهای صنفی کارگر محسوب می‌شوند. بنابراین با هر مدرک و جایگاهی، اگر در یک واحد خصوصی استخدام شده‌اید؛‌ در قانون با عنوان کارگر شناخته خواهید شد.

از آنجا که ممکن است این فرآیند بسیار فرسایشی و هزینه‌بر باشد؛ بهتر است از همان ابتدا تنها برای شغل‌هایی درخواست همکاری بفرستید که به قانون کار پایبند هستند. اگر فرصت‌های شغلی را بررسی کنید؛ خواهید دید که بسیاری از آنها قید کرده‌اند که حداقل حقوق را حتما به فرد گزینش شده خواهند پرداخت.

چه مواردی روی حقوق وزارت کار تاثیرگذار است؟

  • سطح ارشدیت: حقوق یک کارمند با کارشناس ارشد یا مدیر یکی نیست و در سطوح بالاتر، میزان دریافتی بالاتر هم می‌رود.
  • سابقه کار: مهم‌ترین فاکتور در میزان حقوق و افزایش آن، سابقه کار است. بنابراین اگر هنوز در ابتدای راه هستید؛ ناامید نشوید و درخواست درآمد بالا نداشته باشید. قطعا با مرور زمان و افزایش سابقه کاری، دریافتی‌تان هم بیشتر خواهد شد.

افزایش حقوق وزارت کار چگونه است؟

هر سال در لایحه بودجه، دولت مقدار افزایش حقوق کارمندان دولت را اعلام می‌کند و در صورت تصویب مجلس، اعمال خواهد شد. معمولا همین میزان افزایش برای حقوق کارگر هم در نظر گرفته می‌شود؛ اما این عدد باید در شورای عالی کار تصویب شود.

شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت تشکیل می‌شود و حق و حقوق کارگران در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد. مبلغی که در این شورا به تصویب برسد؛ حداقل حقوقی است که باید حتما توسط کارفرما به کارگر پرداخت شود.

در حقوق پرداختی، به غیر از مبلغ پایه، ردیف‌هایی مانند حق مسکن، حق خواروبار، حق اولاد و پایه سنوات هم در نظر گرفته می‌شود که پرداخت آن به کارگر ضروری است. البته توجه داشته باشید که در قانون کار، کارمندان بخش خصوصی هم کارگر محسوب می‌شوند. بنابراین به غیر از صاحبان مشاغل آزاد، بقیه مشاغل از این قانون پیروی می‌کنند. البته دولت و برخی نهادهای دیگر، قانون دیگری هم دارند که بر حقوق آنها تاثیرگذار است.

معمولا برای محاسبه حقوق وزارت کار، حداقل حقوق روزانه را محاسبه می‌کنند. در قانون کار، ۴۴ ساعت کار هفتگی اجباری است و بیشتر از آن اضافه کار محسوب می‌شود. بر این اساس بسیاری از سازمان‌ها به‌جای شش روز با هفت ساعت و بیست دقیقه کار، ترجیح می‌دهند پنج روز کاری با ساعات کاری بیشتر داشته باشند.

مزایای کاری چیست؟

در سال‌های اخیر، کارفرماهای بیشتری اهمیت رضایت شغلی را درک کرده و در پی برطرف کردن نیازهای کارکنان خود برآمده‌اند. مخصوصا سازمان‌هایی که قادر به تامین حقوق‌های بالا نیستند؛ ترجیح می‌دهند با ارائه امکانات و مزایای شغلی به کارکنان خود، آنها را برای انتخاب مجموعه ترغیب کنند.

این مزایا، طیف گسترده‌ای از نهار و صبحانه، وام و پاداش، بیمه تکمیلی، اتاق بازی و… را شامل می‌شوند. جالب است بدانید طی اطلاعات به دست آمده از جاب ویژن، مزیت «پاداش» با بیشتر از هفتاد درصد محبوبیت، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و مزایایی مانند اتاق بازی، فضای استراحت و پزشک سازمانی، کمترین اهمیت را از نگاه کارکنان داشتند.

عیدی و سنوات

فردی که یک سال گذشته در واحد کارگاهی مشغول بوده باشد؛ در پایان سال مبلغی برابر با دو برابر حقوق پایه ماهیانه خود به عنوان عیدی دریافت خواهد کرد. اگر میزان کارکرد شما از یک سال کمتر باشد؛ تعداد ماه‌هایی که مشغول به‌کار بوده‌اید را در دو برابر حقوق پایه ماهیانه‌تان ضرب کرده و به ۱۲ تقسیم کنید. البته برای محاسبه دقیق‌تر معمولا از حقوق و دستمزد روزانه استفاده می‌شود.سقف عیدی که فردی می‌تواند دریافت کند؛ برابر با سه برابر حداقل حقوق مزد در آن سال است. 

سنوات یکی از مزایای اجباری است که در پایان سال کاری به کارگر یا کارمند پرداخت می‌شود. مبلغ حق سنوات به‌ازای هر یک سال برابر با یک ماه از حقوق‌تان خواهد بود. توجه داشته باشید که این مبلغ در هر صورت به شما تعلق می‌گیرد و حتی استعفا از کار در هر زمانی یا ترک کار هم مانع از دریافت سنوات نخواهد شد. البته حق سنوات با پایه سنوات متفاوت است. فرمول محاسبه سنوات به شکل زیر است:

تعداد ماه‌های کارکرد × آخرین پایه حقوق ۱۲

به‌طور مثال اگر از ابتدای مهر ماه در سازمان استخدام شده‌اید و حقوق پایه‌تان دو میلیون تومان است؛ در پایان سال مبلغی برابر با یک میلیون تومان به‌عنوان حق سنوات دریافت خواهید کرد. البته ممکن است کارفرما حق سنوات را در پایان سال نپردازد و تصمیم بگیرد سنوات تمام سال‌هایی که کار کرده‌اید را یک‌جا هنگام فراغت از کار به شما پرداخت کند.

در این‌صورت هنگام تسویه حساب، سنوات تمام سال‌های خدمت بر اساس حقوق ماه آخرتان محاسبه خواهد شد. به طور‌مثال اگرشش سال است که در سازمانی مشغول به کار هستید و حقوق سال‌های اولیه شما کمتر از دو میلیون تومان بوده اما در سال آخر ۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اید؛ سنوات شما هنگام فراغت از کار برابر با ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

جمع بندی

دریافت حقوق و دستمزد یکی از اصلی‌ترین دلایل هر فرد برای کار کردن است. از سال‌ها پیش، شورای عالی و وزارت کار تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با وضع قوانینی، از تضییع حقوق کارگران و کارمندان جلوگیری کرده و حداقلی برای حقوق دریافتی تعیین کنند. اما قطعا تفاوت شایانی بین افراد تازه‌کار و افراد باسابقه و یا مدیران و کارمندان وجود دارد. برای پیدا کردن کار و استخدام میتوانید به سایت جاب ویژن مراجعه کنید.

 

جاب ویژن بازدید : 13 چهارشنبه 16 تیر 1400 نظرات (0)

تهران به دلیل مرکزیت و پایتخت بودن از گذشته مرکز تجمع شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک بوده است و خوشبختانه یا متاسفانه امکانات و بازار کار به مراتب بهتری و متنوع‌تری در مقایسه با شهرهای دیگر ایران دارد.  این تجمع کسب‌وکارها و شرکت‌ها باعث به وجود آمدن بازار کار بسیار خوبی در تهران شده و با هر زمینه تحصیلی و گروه شغلی می‌توانید شغل مناسبی در تهران پیدا کنید. برای مشاهده آگهی‌های استخدام تهران کلیک کنید.

 اگرچه در شهرهای دیگر به ویژه شهرهای بزرگ ایران نیز امکان جستجوی کار و فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد؛ اما تنوع و مقدار این آگهی‌ها اصلا قابل مقایسه با تعداد آگهی استخدام تهران نیست.

با بررسی تعداد آگهی‌های موجود در شهرهای تهران با سایر شهرها می‌توانیم این طور نتیجه بگیریم که بیشتر از ۷۰% کل موقعیت‌های شغلی مربوط به شهرهای مختلف استان و شهر تهران است.

اما به همان میزان که فرصت شغلی در تهران زیاد است، تعداد متقاضی و کارجو نیز زیاد است و همین موضوع، باعث ایجاد فضای رقابتی بر سر تصاحب فرصت‌های شغلی مناسب شده است. حال چطور می‌توانیم از جدیدترین فرصت‌های شغلی تهران باخبر شویم؟ آیا می‌توان تنها آگهی استخدام امروز تهران را جستجو کرد؟ برای مشاهده فرصت‌های شغلی تهران از چه سایتی استفاده کنیم و چطور دقیقه چیزی را که دنبالش هستیم پیدا کنیم؟

در این مقاله قصد داریم مروری داشته باشیم بر بازار کار و آگهی‌های استخدام تهران و شرایط جذب نیروی کار در این شهر و استان و مشاغل پرتقاضا و پرکاربرد را با هم بررسی کنیم.

استخدام تهران چه مزیت‌ها و فوایدی دارد؟

به طور کلی ساکنین تهران برای موقعیت‌های شغلی واقع در این شهر، رزومه ارسال می‌کنند؛ اما مزایای کار در پایتخت ایران باعث شده بسیاری از کارجویان از شهرهای اطراف و حتی استان‌های مجاور مثل البرز و شهر کرج تمایل به پیدا کردن فرصت شغلی در تهران داشته باشند و برای پیدا کردن کار بهتر به این شهر مهاجرت کنند.

برخی از مزایای کار و اشتغال در پایتخت عبارتند از:

  • بازار کار پر رونق تر و فرصت‌‌های شغلی بهتر
  • تنوع فرصت‌های شغلی در پایتخت
  • امکان پیدا کردن شغل و کار در تهران با حقوق بالا و بیشتر
  • امکان بیشتر برای پیشرفت و ارتقاء شغلی
  • امکان پیدا کردن سریعتر کار جدید در صورت استعفا یا اخراج
  • فرصت‌های شغلی فریلنسینگ و پروژه‌ای بسیار بیشتر برای فریلنسرها
  • فرصت‌های شغلی دورکاری بیشتر

حوزه‌های پررونق و پرتقاضا در تهران

در سایت جاب ویژن میتوانید با انتخاب شهرهای تهران، در تمامی زمینه‌ها و مشاغل، موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنید. با این حال بازار کار و تعداد فرصت‌های شغلی در همه مشاغل یکسان نیست و در برخی مشاغل، آگهی‌های شغلی بیشتر و بهتری وجود دارد. در ادامه به برخی از مشاغل پرتقاضاو پرکاربرد در آگهی‌های استخدام تهران اشاره خواهیم کرد:

برنامه نویس و دولوپر

برنامه نویسی یکی از مشاغل رو به رشد در جهان است و با توجه به آنلاین شدن کسب و کارها، تقاضا و بازار کار بسیار خوبی برای این موقعیت شغلی ایجاد شده است. تقریبا تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تهران برای انجام امور مختلف به برنامه نویس پاره وقت یا تمام وقت نیاز دارند و با توجه به تجمع و تمرکز سازمان‌‌ها و کسب و کارها در این شهر، بازار کار و فرصت‌های کاری زیادی برای برنامه نویسان به وجود آمده است.

برنامه نویسان با توجه به مهارت و توانایی‌‌های خود در مشاغل مختلفی می‌توانند مشغول به کار شوند. برخی از موقعیت‌های شغلی پردرآمد برای برنامه نویسان عبارتند از:

  • توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل
  • تحلیلگر توسعه دهنده یا برنامه نویس
  • توسعه دهنده فنی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • تحلیلگر رایانش ابری
  • تحلیلگر سیستم کسب و کار
  • توسعه دهنده فنی برنامه ریزی منابع سازمان (EPR)

برای برنامه نویسی بیش از تحصیلات به مهارت و دانش و تسلط به زبان‌های برنامه نویسی نیاز دارید.

طراح گرافیک و ویرایشگر فیلم و ویدیو

طراحی گرافیک هم بازار کار بسیار خوبی در تهران دارد و هر روز شمار زیادی آگهی جذب گرافیست در سایت جاب ویژن منتشر می‌شود. بخش زیادی از این بازار کار پرتقاضا به خاطر افزایش اهمیت حوزه دیجیتال مارکتینگ است. طراحان گرافیک اگرچه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی مثل چاپ و نشر هم می‌توانند استخدام شوند؛ اما بخش عمده‌ای از فرصت‌های شغلی گرافیست مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است.

کارشناس و متخصص دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر، تحولی عظیم در نحوه مدیریت کسب و کارها به وجود آمده و هر شرکت و سازمانی که می‌خواهد از قافله عقب نماند باید تمرکز و سرمایه گذاری زیادی بر بازاریابی دیجیتال یا آنلاین خود بگذارد.

دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای نسبتا جدید است که تا همین چندسال پیش زیرمجموعه‌ای از واحد بازاریابی و فروش شرکت‌ها به شمار می‌رفت؛ اما به خاطر اهمیت بالای این حوزه، اکنون در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های تهران به بخش و واحدی جداگانه با ده ها کارشناس و متخصص تبدیل شده است.

مشاغل مختلفی در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارند:

کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس سئو، کارشناس تولید محتوا، کپی رایترها، ایده‌پردازان و استراتژیست‌ها هر کدام در جنبه‌ای از این حوزه فعالیت می‌کنند.

هدف از دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و شناختن برند و محصولات به مشتریان، اعتمادسازی و ایجاد وفاداری در مشتری و در نهایت فروش و سودآوری بیشتر سازمان است.

اگر در بخش جستجوی مشاغل سایت جاب ویژن، بعد از انتهاب شهر تهران، گروه شغلی دیجیتال مارکتینگ یا تولید محتوا را جستجو کنید با شمار زیادی آگهی‌های استخدام تهران در این حوزه مواجه خواهید شد.

جمع بندی

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران از گذشته مرکز استقرار و تجمع کسب و کارها و سازمان‌های ایرانی و خارجی بوده است. همین موضوع باعث شده بازار کار بسیاری خوبی در این شهر ایجاد شود و هرروزه شمار زیادی آگهی استخدام تهران در سایت جاب ویژن منتشر شود. در صورتی که تخصص و مهارت خوبی داشته باشید و رزومه کاری حرفه‌ای برای خود ساخته باشید می‌‌توانید به راحتی در سایت جاب ویژن به دنبال کار بگردید و در مدت زمانی کوتاه، موقعیت شغلی مناسب با حقوق و درآمد خوبی برای خود پیدا کنید.

از آنجا که رزومه کاری حرفه‌ای و استاندارد، نقش مهمی در پذیرش یا رد شما توسط کارفرما دارد پیشنهاد می‌‌‌کنیم اگر هنوز رزومه کاری استاندارد ندارید به صفحه رزومه ساز رایگان سایت های استخدامی سر بزنید و با تکمیل اطلاعات در چند دقیقه رزومه حرفه‌ای و استاندارد به دو زبان فارسی و انگلیسی برای خود بسازید.

 

جاب ویژن بازدید : 25 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

اگرچه اکثر کارجویان به دنبال پیدا کردن موقعیت شغلی تمام وقت هستند، اما کار نیمه وقت و پاره وقت هم طرفداران زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی از استخدام پاره‌وقت به شما عزیزان ارائه کنیم و در مورد مزایا و معایب کار پاره وقت با شما صحبت کنیم. اگر دانشجو هستید و تنها امکان کار نیمه‌وقت دارید یا اگر در حال حاضر مشغول به کارید اما تمایل دارید در کنار شغل ثابت خود، در جای دیگر استخدام پاره وقت، این مقاله اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد. در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف کار پاره وقت

تعاریف قانونی مربوط به کار و قوانین ساعات و روزهای کاری در هر کشوری متفاوت است. بااین‌حال، به‌طور کل اکثر در کشورهای دنیا ۴۰ ساعت کار در هفته به معنای کار تمام‌وقت و فول تایم است و درصورتی‌که میزان ساعات کار هفتگی کمتر از این مقدار باشد به‌عنوان کار پاره وقت یا Part-time  در نظر گرفته می‌شود. به‌این‌ترتیب ممکن است برخی کارفرماها ۳۵ ساعت و ۳۰ ساعت را نیز به‌عنوان کار پاره وقت در نظر بگیرند.

نحوه همکاری هم معمولاً به‌صورت نصف روز (شیفت صبح تا ظهر یا ظهر تا عصر) است؛ بااین‌حال ممکن است در برخی شرکت‌ها ساعات کاری منعطف و متغیر باشد و فقط جمع میانگین ساعات هفته اهمیت داشته باشد. به‌عنوان‌مثال ممکن است برنامه کاری پاره وقت یکی از این موارد باشد:

  • سه روز در هفته و روزانه ۸ ساعت کاری
  • ۴ روز در هفته و روزانه ۴ ساعت کاری
  • دو روز در هفته و روزانه ۱۰ ساعت
  • هر نوع دیگری که موردتوافق طرفین باشد

در مدل پاره وقت اگر با سازمان و شرکت معتبری شروع به همکاری کنید معمولاً با شما قرارداد پاره وقت منعقد می‌شود؛ اما ممکن است برخی کارفرماها خود را چندان مقید به قرارداد بستن با نیروی نیمه‌وقت نکنند و مدت‌زمان پایان همکاری شما چندان مشخص نباشد. بنابراین سعی کنید با شرکت‌ها و کسب‌وکارهای معتبر و مطمئن کار کنید تا از مشکلات احتمالی و ضایع شدن حق‌وحقوقتان پیشگیری کنید.

دانشجویان و محصلین که به خاطر کلاسه‌ای درسی امکان کار کردن به‌صورت تمام وقت را ندارند می‌توانند با استخدام پاره وقت هم تجربه کاری کسب کنند و هم درآمد نسبتاً خوبی داشته باشند.

همچنین افرادی که به خاطر مشغله‌های زندگی به‌طور موقت امکان کار فول تایم ندارند در جستجوی فرصت‌های شغلی پارت تایم هستند. به‌عنوان‌مثال، والدینی که تازه بچه‌دار شده‌اند یا فرزند خردسال دارند ترجیح می‌دهند با پیدا کردن کار پاره وقت زمان و فرصت بیشتری برای بودن در کنار خانواده و مراقبت از فرزندشان داشته باشند.

جاب ویژن بازدید : 20 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

پیدا کردن آگهی استخدام مهندس مکانیک رشته مهندسی مکانیک، کاربردهای متنوع و گسترده‌‌‌ای در صنایع مختلف دارد و سازمان‌هایی که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات دارای قطعات متحرک تولید می‌کنند یا مصرف‌کننده‌ چنین دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی هستند، نیاز به استخدام مهندسی مکانیک دارند. هر روزه آگهی‌هایی زیادی برای جذب مهندس مکانیک در سایت استخدامی جاب ویژن منتشر می‌شوند. از جمله مشاغل گروه مهندسی مکانیک می توان به مهندسی هوافضا، مهندسی خودرو، مهندسی کنترل و مکانیزاسیون و …اشاره کرد.

 البته نیاز به فارغ‌التحصیلان این رشته در دنیا رشد چندان سریعی ندارد ولی در کشورهای در حال توسعه، مثل کشور ما، بازار کار مهندسی مکانیک، روز‌به‌روز، داغ‌تر و پررونق تر می‌شود. مدرک تحصیلی اهمیت زیادی در استخدام شدن مهندسان مکانیک در جستجوی کار دارد و داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی برای خیلی از مشاغل در این حوزه، ضروری است. البته در مواردی مثل استخدام مهندس مکانیک خودرو، مدرک لیسانس در مهندسی مکانیک یا رشته‌های مرتبط نیز کفایت می‌کند.

بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌ مهندسی مکانیک با مشاغل این رشته، آشنایی زیادی ندارند. بنابراین، سایت استخدامی جاب ویژن مقاله را برای شما تهیه کرده تا با بازار کار این رشته، مشاغل مختلف، مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک و آینده‌ شغلی این رشته بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با زیرشاخه های رشته مهندسی مکانیک

از آنجا که مهندسی مکانیک، موضوعی بسیار گسترده است، تخصص‌های متعددی را شامل می‌شود. از پرکاربردترین شاخه‌های مهندسی مکانیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی هوا-فضا: مهندسی تجهیزات مورد استفاده در صنعت هوا-فضا مثل هواپیماها، فضاپیماها، موشک‌ها و …
  • مهندسی بیومکانیک: استفاده از نظریه‌ مهندسی در پزشکی
  • مهندسی آکوستیک: کنترل لرزش دستگاه‌ها به منظور کاهش سر و صدای آن‌ها
  • مهندسی ساخت: بهینه‌سازی روش‌های ساخت کالاها و توسعه‌ ماشین‌ها و ابزارآلات برای تولید صنعتی محصولات
  • مهندسی حرارت: ساخت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • مهندسی خودرو: طراحی و ساخت انواع مختلف خودروها
  • مهندسی طراحی: استفاده از نظریات مهندسی برای طراحی بهتر ماشین‌ها و افزایش کارایی آن‌ها
  • مهندسی سیالات و مهندسی محاسباتی: حد واسط علوم، مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • مهندسی مواد: کاربرد مکانیک روی جامدات، مایعات، بافت‌های زیستی و مواد پیچیده

هر یک از شاخه‌های فوق در صنایع مختلفی کاربرد دارند و سازمان‌های متعددی با زمینه فعالیت مختلف، نیازمند استخدام مهندسی مکانیک هستند. برای مثال، شرکت‌های خودروسازی، علاوه بر استخدام مهندس مکانیک خودرو، نیازمند مهندس مکانیک آکوستیک، ساخت، طراحی، حرارت، سیالات و … نیز هستند.

جاب ویژن بازدید : 18 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)

مدیران کاربلد خودشان خوب می‌دانند چه زمانی و چقدر باید حقوق و دستمزد کارمند را افزایش بدهند. اما اگر در زمان مناسب حقوق شما افزایش پیدا نکرد، تکلیف چیست؟ و یا اگر لیاقت‌‌تان بیشتر از حقوقی باشد که اکنون دریافت می‌کنید، چه باید کرد؟ درخواست افزایش حقوق در اغلب موارد مشکل است و کارمندان برای گفتن این موضوع این دست و آن دست می‌کنند. نزدیک شدن به مدیر و درخواست افزایش حقوق می‌تواند کار سختی باشد، اما روشی برای آن وجود دارد. باید نشان دهید چگونه باعث ارزش افزایی در شرکت شده‌اید و تغییری در وضعیت شرکت داده‌اید. همانند تمام مذاکرات باید خودتان را به جای فرد مقابل بگذارید و جملات خود را با توجه به آن تنظیم کنید. باید به این فکر کنید که چرا باید رئیس شما با این درخواستتان موافقت کند. با شناخت علائق و اهداف رئیس خود و تطابق آن‌ها با عملکردتان به احتمال زیاد به خواسته‌ی خود می‌رسید. برای مطرح کردن درخواست خود به بهترین شکل باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

درخواست افزایش حقوق به دلیل ارزش کار شما باشد

مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که درخواست شما برای افزایش حقوق به دلیل ارزش کار شما است .
هنگامی که درخواست افزایش حقوق می کنید رئیس شما به این موضوع فکر می‌کند که ارزش واقعی کار شما به چه اندازه است؟ بنابراین وظیفه شما این است که ارزش واقعی کار خود را به نحو احسن به رئیس خود نشان دهید. آن‌ها دوست ندارند که بشنوند شما به این دلیل درخواست افزایش حقوق دارید که برای مثال در پرداخت اقساط خود مشکل دارید. آنها می‌‍خواهند دلیل‌های مبنی بر بالاتر بودن ارزش واقعی کارتان را بشنوند. ضمن این که در هنگام استخدام، شما با حقوق فعلیتان توافق کرده بودید.

کار به شکایت و تهدید نکشد

هرگز درخواست‌تان را با شکایت یا تهدید شروع نکنید. مَک‌گین می‌گوید: «با این کار، مافوق‌تان را در حالت تدافعی قرار می‌دهید که اصلا وضعیت خوبی نیست.» خودتان را با همکاران‌تان مقایسه نکنید و از بابت حقوق فعلی‌تان ناله نکنید. در عوض، مثبت باشید و روی تأثیرات بسزایی که داشته‌اید، تمرکز کنید. مَک‌گین توصیه می‌کند: «هرگز مافوق‌تان را چه به‌طور صریح یا ضمنی تهدید به ترک شغل‌تان نکنید.» مذاکره با تهدید کردن در بهترین حالت فقط به تشنج کشیده می‌شود، اما در بدترین وضع اگر مافوق‌تان با افزایش حقوق‌ شما مخالفت کند، فرصت‌های دیگر خود را نیز از دست خواهید داد.

از آینده بیشتر صحبت کنید

در مکالمه ی خود فقط از دستاوردها و نتایجی که در گذشته داشته اید صحبت نکنید، بلکه علاوه بر بیان آنها به تعهد خود برای رشد شرکت نیز اشاره کنید. بعد از بیان دستاوردهای خود سریعا کارهایی که می خواهید در آینده برای رشد شرکت انجام دهید را مطرح کنید. به رئیس خود اطمینان دهید که اهداف و فشار ها را درک کرده اید.

از این جملات استفاده نکنید

می دانم که وقت خوبی نیست ولی…”
وقتی همه شرایط برای افزایش حقوق فراهم است شما به عنوان یک کارمند وظیفه شناس حق دارید درخواست خود را مطرح کنید. اما برخی درخواست خود را با جملاتی شروع می کنند که از همان اول منفی هستند و در حکم پرچم قرمز برای شما خواهند بود. وقتی با جمله” می دانم وقت خوبی نیست ولی…” درخواست خود را شروع کنید یعنی خودتان هم به خودتان باور ندارید، یعنی خودتان هم می دانید این درخواست کمی غیرمنطقی است یا این که اصلا شدنی نیست!

از سال تا کنون افزایش حقوق نداشتم
وقتی به دنبال جلب نظر کسی هستید با گله و شکایت هر چه رشته بودید را پنبه نکنید! به یاد داشته باشید حتی اگر شما بعد از چند سال هنوز افزایش حقوق نداشته اید شرکت با چالش های زیادی رو به رو بوده و همیشه در شرایط مناسب برای افزایش حقوق شما یا سایرین نبوده است.

من به اندازه چند نفر این جا کار می کنم…”
درست است که شما فشار کاری زیادی را در محیط کاری خود تحمل می کنید اما نباید فراموش کرد که شما تنها کسی نیستید که این شرایط را تحمل می کنید و متاثر از این شرایط هستید. همکاران شما هم دقیقا در همین شرایط قرار دارند. حتی اگر بیشتر از سایرین کار می‌کنید، سعی نکنید با زیر سوال بردن بقیه، حقوق خود را افزایش دهید. بلکه تلاش کنید تا ارزش واقعی خود را به آن‌ها و مدیر خود نشان دهید.

یک سال است که این جا کار می کنم اما…”


به کلماتی که به کار می برید توجه کنید. اگر می‌گویید ۶ ماه است اینجا کار می‌کنم یا یک سال است حتما باید یک سال یا ۶ ماه کار کرده باشید؛ نه بیش تر و نه کم تر! مطمئن باشید رئیس شما تقویم ورود و مدارک شما را در اختیار دارد و به خوبی می‌تواند سنوات کاری شما را محاسبه و بازبینی کند.

سخن پایانی

قبل از هر چیزی ابتدا مطمئن شوید که لایق افزایش حقوق و دستمزد هستید؛ بعد از آن با در نظر داشتن شرایط شرکت، مدیرعامل و ظرفیت مالی شرکت نسبت به طرح موضوع افزایش حقوق اقدام کرده و در جلسه ی مذاکره با آگاهی کامل از ارزش بازاری شغل خود و خدمات شما به شرکت، با اعتماد به نفس و بدون تعارف با مدیر خود صحبت کنید. برای تجربه استخدامی اسان کلیک کنید.

جاب ویژن بازدید : 25 یکشنبه 23 خرداد 1400 نظرات (0)

خیلی از فارغ‌التخصیلان رشته‌های بانکداری، حسابداری، ریاضیات، آمار، مدیریت حقوق و دیگر رشته‌های مرتبط، تصور می‌کنند که بهترین فرصت شغلی برای آن‌ها، استخدام بانک است. هرچند که بانکداری، شغلی با حقوق نسبتا بالا و مزایای عالی است ولی دشواری‌های زیاد و مسئولیت‌های بسیار سنگینی دارد و می‌تواند خیلی زود شما را خسته کند.

بانکداری از مشاغل دشواری است که به دلیل حقوق نسبتا بالا و مزایای عالی، طرفداران زیادی دارد. البته شرایط استخدام بانک نسبت به سایر مشاغل، کمی سختگیرانه‌تر است. بانک‌های دولتی و خصوصی در کشور ما باید برای جذب نیروی جدید، از آیین‌نامه‌ی استخدامی نظام بانکی، مصوب سال ۱۳۷۹، پیروی کنند. البته هر شغل بانکی، شرایط اختصاصی خودش را نیز دارد. حداقل مدرک تحصیلی لازم برای استخدام در بانک به عنوان بانکدار، لیسانس یکی از رشته‌های مرتبط است.

جاب ویژن بازدید : 21 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

شهر تبریز یکی از صنعتی‌ترین شهرهای کشور و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر و دیگر نقاط استان آذربایجان شرقی میزبان صنایع و کارخانجات متعددی می‌باشند. ۳۶٪ از نیروی کار استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۸ در صنایع این استان و به ویژه صنایع تبریز مشغول به کار بوده‌اند که این آمار در مناطق شهری به ۴۱/۱ درصد می‌رسد.

با اینکه همچنان سهم بخش اقتصادی خدمات از نیروی انسانی در مقایسه با بخش صنعت در مناطق شهری این استان بیشتر است ولی این اختلاف از خیلی از استان‌های کشور کمتر می‌باشد. بنابراین، می‌توان استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز را استان و شهری صنعتی و مولد در نظر گرفت که بر خلاف بسیاری از شهرهای ایران، نسبت مصرف‌گرایی به تولید در آن‌ خیلی زیاد نیست.

شهر تبریز میزبان صنایع و کارخانه‌های بسیار معتبری است که بهترین فرصت‌های استخدام تبریز را برای کارجویان این شهر و استان آذربایجان شرقی فرآهم می‌آورند.

جاب ویژن بازدید : 24 چهارشنبه 05 خرداد 1400 نظرات (0)

سازمان‌ها و مؤسسات زیادی مثل سازمان‌های دارای ارتباطات بین‌المللی، دارالترجمه‌ها و آموزشگاه‌های زبان، نیازمند جذب مترجم هستند. اکثر کارفرمایان در پذیرش مترجم، توجه چندانی به تحصیلات ندارند و تسلط به زبان‌های خارجی برای آن‌ها اولویت دارد؛ اما با این حال داشتن مدارک معتبر زبان مثل آیلتس و تافل نیز شانس استخدام مترجم زبان انگلیسی را بالاتر می‌برند. بیشترین تقاضا برای جذب مترجم نیز، مربوط به ترجمه‌ی زبان انگلیسی است. البته بازار کار ترجمه این زبان، اشباع شده است. افرادی که به زبان‌های خارجی دیگر مثل عربی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی مسلط باشند نیز درامد بهتری دارند اما بازار کار آن‌چنان خوبی ندارند.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شرایط و مهارت‌های مترجمی زبان و بازار کار این شغل، صحبت کنیم. 

مقدمه

مترجمان، اسناد نوشتاری را از یک زبان به زبان دیگر، برمی‌گردانند. زبان اول را مبدا و زبان دوم یا برگردانده شده را زبان هدف می‌گویند. معمولا زبان هدف، زبان مادری شما است. با این حال، گاهی اوقات باید از زبان مادری به یک زبان خارجی، ترجمه کنید.  مترجمان باید تضمین کنند که معنای نهفته در متن اصلی به متن ترجمه شده، منتقل شده است.

ترجمه بر دو نوع است:

  • ترجمه مفهومی: در ترجمه‌ی مفهومی، فقط کافی است معنای متن منبع در متن هدف منعکس شود.
  • ترجمه تحت‌اللفظی: در ترجمه‌ی تحت‌اللفظی باید تا حد ممکن، تمامی عبارت‌ها و کلمات، ترجمه شوند.

متنی که ترجمه می‌کنید، می‌تواند یک سند رسمی، یک نامه، یک کتاب، یک مقاله، یک کاتالوگ، یک بلاگ یا هر نوع نوشته‌ی دیگری باشد. گاهی اوقات، ممکن است محتوایی که باید ترجمه شود، نه به صورت متن، بلکه به صورت یک فایل صوتی باشد. به علاوه، گاهی اوقات نیاز است که ترجمه به صورت صوتی انجام شود.

مترجم خوب کسی است که معنای متن منبع را به طور کامل درک می‌کند و می‌تواند آن را به گونه‌ای به زبان هدف ترجمه کند که همانند متنی تألیف شده به زبان هدف باشد. به عبارت دیگر، مترجم باید ضمن انتقال معنی به زبان هدف، هیچ جزئی از منبع را از قلم نیاندازد.

جاب ویژن بازدید : 21 سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

برای هر مرد ایرانی، یکی از مهمترین و گاهاً چالش برانگیزترین دوران زندگی، برهه زمانی خدمت مقدس سربازی می‌باشد.
حال با توجه به اجباری بودن این دوره، راه‌های مختلفی برای گذراندن آن وجود دارد. محبوب‌ترین راه، گرفتن امریه سربازی می‌باشد. افرادی که تمایل ندارند دوره سربازی خود را طبق روال معمول و در پادگان های نظامی سپری کنند می توانند دوره خدمت خود را به صورت امریه در سازمان ها و ارگان های دولتی کشور که امریه می پذیرند بگذرانند. دریافت امریه سربازی موجب می شود تا مشمولان ضمن کسب تجربه در شغلی که باید در آن خدمت کنند ، دوره سربازی خود را بدون پوشیدن لباس نظامی به پایان برسانند.

جاب ویژن بازدید : 19 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

رشته گرافیک از جمله رشته‌هایی است که در هنرستان‌های فنی‌حرفه ای و دانشگاه‌ها تدریس می­شود و به دلیل تنوع شاخه‌هایی که این رشته دارد ، فرد فارغ التحصیل شده در صورت داشتن خلاقیت و پشتکار می‌تواند در زمینه‌های متفاوتی شروع به کار نماید. از توانمندی‌های لازم برای تحصیل در رشته‌ای مانند گرافیک داشتن دید هنری ، بلد بودن طراحی در سطوح ابتدایی و مهم تر از همه علاقه داشتن به این رشته و شغل است.

فارغ التحصیلان این رشته به عنوان طراح گرافیک یا همان گرافیست، در شرکت‌ها و سازمان‌ها استخدام میشوند. پس اگر به این رشته علاقه‌مندید و دوست دارید با بازار کار آن آشنا شوید و شرایط استخدام گرافیست مبتدی و ارشد را بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 303
  • بازدید سال : 1,423
  • بازدید کلی : 3,447