loading...
جاب ویژن
جاب ویژن بازدید : 28 دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

با توسعه‌ی فناوری‌های ارتباطی، به طور خاص اینترنت، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های ارتباط اینترنتی، مشاغل جدیدی به شکل دورکاری ایجاد شده‌اند. چنین مشاغلی می‌توانند به صورت فریلنسینگ یا به صورت استخدامی باشند. این نوع همکاری مزیت‌های متعددی، هم برای کارفرما و هم برای کارکنان دارند. البته این نوع همکاری خالی از مشکل نیست ولی مزیت‌های آن خیلی بیشتر از مشکلاتش می‌باشد. امروزه، ابزارهای همکاری از راه دور و به اشتراک‌گذاری فایل مثل Microsoft teams، Google drive، ترلو و … مشکلات این نوع همکاری را به حداقل رسانده‌اند.

کارهای مختلفی مثل دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌نویسی، بازاریابی تلفنی، ترجمه و تولید محتوا، طراحی گرافیک و ... را می‌توان به صورت دورکاری انجام داد. در واقع، خیلی از سازمان‌ها برای این مشاغل آگهی‌های استخدام دورکاری منتشر می‌کنند. البته به جز این مشاغل، کارهای دیگری نیز وجود دارند که نیاز به تخصص بالایی ندارند و می‌توان حتی بودن ابزارهای ارتباطی خاصی، آن‌ها را در منزل انجام داد.

شیوع ویروس کرونا در این مدت اخیر تنها تهدیدی برای جان انسان‌ها نبود و اقتصاد کل جهان و ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. متاسفانه موقعیت بسیاری از کسب‌وکارها بحرانی شده و اگر به دنبال تغییر و تطبیق با تحولات جدید نباشند، آینده خوبی نخواهند داشت و خطراتی مانند مرگ کسب‌وکارها، بیکاری، فقر، تورم و استرس منفی اجتماعی را به همراه خواهند داشت. دورکاری یکی از روش‌های مناسبی است که می‌توان از آن استفاده کرد تا در این شرایط بتوان کسب‌وکارها را مدیریت کرد. 

در این مقاله می‌خواهیم شما را کار در منزل و شیوه‌ی همکاری از نوع دورکاری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف دورکاری و کار در منزل

تعریف teleworking در دیکشنری کمبریج به صورت زیر است:

فعالیت کار کردن در منزل و ارتباط همزمان با محل کار از طریق تلفن، ایمیل یا با استفاده از اینترنت

همان‌طور که در تعریف فوق می‌بینید، منظور از دورکاری فقط مشاغل اینترنتی نیست بلکه با استفاده از تلفن نیز می‌توان از منزل کسب درآمد داشت. با این حال، به دلیل هزینه‌بر بودن استفاده از تلفن در منزل در اکثر موارد، کار در منزل از نوع تلفنی خیلی مرسوم نیست.

 امروزه معمولا منظور از teleworking، مشاغل اینترنتی است. این مشاغل را می‌توان در منزل، در کتابخانه، در کافی‌شاپ یا هر جای دیگری که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد، انجام داد.

راهنمای پیدا کردن یک شغل دورکاری

مشاغل زیر را می‌توان به صورت دورکاری انجام داد:

  • منشی
  • حسابداری و کتاب‌داری
  • کارمند اداری
  • حسابرسی و تحلیل مالی
  • برنامه‌نویسی، مهندسی نرم‌افزار و توسعه‌ی اپلیکیشن
  • دیتا اینتری
  • مدیریت پایگاه داده
  • بعضی از مشاغل مهندسی
  • طراحی گرافیک
  • بازاریابی دیجیتالی
  • پژوهشگر
  • تحلیل‌گر بازار
  • مدیریت شبکه‌ی اجتماعی
  • نماینده‌ی فروش، نماینده‌ی خدمات مشتریان
  • مترجم
  • طراح وبسایت
  • کارشناس تولید محتوا
  • کپی‌رایتر
  • سئوکار
  • ویراستار
  • تایپیست
  • معمار
  • و …

اگر در یکی از مشاغل بالا مهارت داشته باشید، پیدا کردن آگهی‌های استخدام teleworking اصلا کار دشواری نیست. برای اینکار، کافی است سری به وبسایت استخدام و کاریابی جاب ویژن بزنید و در بخش فرصت‌های شغلی، روی گزینه‌ی «جستجوی پیشرفته» کلیک کنید و دکمه‌ی «امکان دورکاری» را در وضعیت روشن قرار دهید. سپس در کادر «گروه شغلی» گزینه‌ی مورد نظر خودتان را انتخاب و روی دکمه‌ی «جستجو در مشاغل» کلیک کنید. با این کار، فهرستی از آگهی‌های teleworking در گروه شغلی مورد نظر به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید برای آن‌ها رزومه بفرستید.

چگونه شد که سازمان‌ها به دورکاری روی آورند؟

در گذشته به دلیل عدم نیاز یا نیاز کمتر سازمان‌ها به مشاغل مرتبط با فضای مجازی، خیلی از این مشاغل وجود نداشتند یا محدود به پروژه‌هایی بودند که سازمان‌ها آن‌ها را به شرکت‌های تخصصی، مثل شرکت‌های تخصصی تولید محتوا، شرکت‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ، تیم‌های تخصصی طراحی گرافیک، تیم‌های تخصصی برنامه‌نویسی یا … می‌سپرند یا اینکه آن‌ها را به فریلنسرها واگذار می‌کردند. با این حال، به دلیل دیجیتالی شدن و اینترنتی شدن تقریبا تمامی جنبه‌های دنیای امروزی، سازمان‌ها به استخدام نیروهای تخصصی برای چنین مشاغلی روی آورده‌اند و شاهد فرصت‌های استخدام دورکاری متعدد در سایت‌های استخدامی مثل جاب ویژن هستیم.

چرا نیاز به استخدام نیروی دورکار در تهران بالاتر از سایر شهرستان‌ها است؟

جمعیت بالای شهر تهران و دشوار بودن سفرهای درون‌شهری در این کلانشهر و تجمع فرصت‌های شغلی در تهران، اهمیت و مزایای استخدام دورکاری در تهران را بسیار زیاد می‌کند. استعدادهای بسیاری در استان‌های مختلف کشور وجود دارند که به دلیل عدم توسعه‌یافتگی محل زندگی خود و فقدان فرصت‌های شغلی مناسب، در جستجوی کار در تهران هستند. با این حال، هزینه‌های مهاجرت به تهران و مشکلات زندگی در این کلانشهر آلوده و شلوغ، به قدری بالا است که خیلی از افراد، حتی در صورت پیدا کردن فرصت‌های شغلی بسیار عالی با درآمدهایی که در شهرستان‌ها، نجومی محسوب می‌شوند، قادر یا حاضر به مهاجرت به پایتخت نیستند. با این حال، تهران، توسعه‌یافته‌ترین شهر کشور و مرکز تجمع بسیاری از کسب‌وکارها و غنی از فرصت‌های شغلی است. اگر در استان‌های دیگر زندگی می‌کنید، می‌توانید به صورت teleworking با یکی از سازمان‌های مستقر در تهران، همکاری داشته باشید.

کارهای غیرتخصصی را نیز می‌توان به صورت دورکاری انجام داد

بعضی مشاغل دورکاری نیاز به تخصصی ندارند و برای انجام آن‌ها نیز، نیازی به ابزارهای ارتباطی مثل اینترنت و تلفن ندارید. این مشاغل مثل ساخت یک محصول دستی در منزل یا بسته‌بندی محصولات می‌باشند که درآمد بالایی ندارند ولی برای کسانی که از مدرک تحصیلی بالایی برخوردار نیست و می‌خواهند در منزل درآمد اندکی داشته باشند، مثل زنان خانه‌دار بد نیستند.

دورکاری چه پیش‌نیازها و شرایطی دارد؟

شرایط استخدام دورکاری تفاوت زیادی با شرایط مشاغل حضوری ندارد و کارفرما موظف است که با کارجو قرارداد امضاء کند، او را بیمه نماید و حقوق و مزایای وزارت کاری را به او پرداخت کند. در مقابل، کارجو نیز موظف است که امکانات دورکاری مثل اینترنت پرسرعت و کامپیوتر شخصی را تهیه کند و در شرایطی که نظارت چندانی از طرف کارفرما روی او وجود ندارد، کارهای محول شده از طرف سازمان را با نهایت دقت و سرعت انجام دهد.

معمولا در این مشاغل از شما خواسته می‌شود که برای ارتباطات درون‌سازمانی از پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌اپ و تلگرام ابزارهای دورکاری مثل مختلف، مثل زوم، اسکایپ، ترلو، مایکروسافت تیمز، گوگل درایو و … استفاده کنید و مدام آنلاین باشید تا کارفرما بتواند در هر زمانی به شما دسترسی داشته باشد و کارها را به راحتی به شما محول کند.

در رابطه با دورکاری و مزایا و معایب آن بیشتر بخوانید.

جاب ویژن بازدید : 20 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

هر سال هنگام امضای قراردادهای جدید، شاهد ناراحتی و عدم اعتماد کارفرما و کارمندان نسبت به یکدیگر هستیم. عدم شفافیت و شایعات مربوط به رقم‌های دریافتی در سازمان‌های بزرگ هم به این مشکلات دامن می‌زنند.

پس از امنیت شغلی، دستمزد مهم‌‎ترین دغدغه‌ای است که کارگران و کارمندان بخش خصوصی با آن دست به گریبان هستند. این در حالی است که نرخ مواد غذایی و سایر اقلام هر چند ماه دستخوش تغییر می‌شود؛ اما کارمندان و کارگران مجبورند تا پایان سال منتظر افزایش حقوق خود بمانند.

اصول کلی قانون کار از سال ۱۳۶۹ و هنگام تصویب این قانون، تغییری نکرده‌اند. اما هر ساله میزان افزایش حقوق توسط دولت اعلام شده و مبلغ آن برای اقشار مختلف محاسبه می‌گردد. قانون کار در اصل برای حمایت از حقوق کارگر تدوین شده است؛ اما تعدادی از سازمان‌ها از اجرای دقیق آن سرباز می‌زنند.

براساس آخرین خبر از جلسه شورای عالی کار، میزان افزایش حقوق ۱۴۰۰ معادل با ۳۹% اعلام شد. افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم موجب شده بود حقوق کارگران کفاف مخارج و هزینه‌های آن‌ها را ندهد و همیشه در مورد اینکه حقوق کارگری باید افزایش بیشتری داشته باشد بحث و گمانه زنی وجود داشت. امسال مبلغ افزایش حقوق بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است و با افزایش حقوق ۱۴۰۰ به میزان ۳۹% حداقل مزد کارگری بالاتر از ۴ میلیون تومان خواهد بود. البته این میزان افزایش حقوق مربوط به حداقل حقوق وزارت کار است و در مورد سایر سطح مزدی میزان افزایش معادل ۲۶% در نظر گرفته شده است.

به غیر از پایه حقوق، قانون کار، کارفرمایان را مکلف به پرداخت مزایایی مثل عیدی، سنوات، پایه سنوات، اضافه‌کاری، حق اولاد، حق مسکن و ... به کارگران کرده است. به علاوه، کارفرما باید کارگرانش را بیمه کند.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با نحوه‌ی افزایش حقوق و دستمزد، نحوه‌ی محاسبه‌ی مزایا، حقوق سال ۱۴۰۰ و روش صحیح درخواست افزایش حقوق از کارفرما صحبت کنیم.

هر سال وزارت کار یک حقوق مشخص را به عنوان حداقل حقوق کارگران اعلام می‌کند

سند جامع حمایت از حقوق کارگر در سال  ۱۳۶۹ در دوازده فصل کلی تدوین و تصویب شد. از آن زمان این سند، مبنای تمامی تصمیم گیری‌ها راجع به حق و حقوق کارگران و شاغلین خواهد بود. بسیاری از مفاهیم مثل حداقل مزد، حق سنوات، حق بیمه، حق السعی و اصطلاحاتی مانند آن که در مورد حقوق و دستمزد می‌شنوید تعریف مشخصی در قانون کار دارد.

دولت هر ساله در لایحه بودجه، درصد پیشنهادی برای افزایش حقوق کارمندان را به مجلس ارائه می‌دهد. اگر این رقم در مجلس تصویب شود؛ از سال بعد این میزان افزایش دستمزد برای کارمندان دولت اعمال خواهد شد. اما برای کارگران و کارمندان بخش خصوصی داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود.

شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت تشکیل می‌شود و حق و حقوق کارگران در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد. مبلغی که در این شورا به تصویب برسد؛ حداقل حقوقی است که باید حتما توسط کارفرما به کارگر پرداخت شود.

بر مبنای قانون کار، درصد افزایش مزد به دو عامل اصلی میزان تورم سالانه و هزینه سبد معیشت خانوار بستگی دارد. کارشناسان در دولت و سایر نهادها، با بررسی این دو عدد، نرخ افزایش درآمد و حقوق را مشخص و تصویب می‌کنند. بر اساس گزارش‌های مرکز آمار، نرخ تورم سالیانه در آبان ماه ۹۹ به ۲۹٪ رسیده است. 

معمولا برای محاسبه حقوق وزارت کار، حداقل حقوق روزانه را محاسبه می‌کنند. در قانون کار، ۴۴ ساعت کار هفتگی اجباری است و بیشتر از آن اضافه کار محسوب می‌شود. بر این اساس بسیاری از سازمان‌ها به‌جای شش روز با هفت ساعت و بیست دقیقه کار، ترجیح می‌دهند پنج روز کاری با ساعات کاری بیشتر داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حقوق وزارت کار می‌توانید به بلاگ مرجع استخدام ایران مراجعه کنید.

مزایای کارگری و نحوه‌ی محاسبه‌ی آن‌ها

  • فرمول محاسبه مزد هر ساعت کار: مبلغ مزد روزانه تقسیم بر ۷٫۳۳
  • فرمول محاسبه سنوات سالانه: تعداد روزهای کارکرد ضربدر ۳۶۵ روز/ مبلغ حقوق پایه
  • نحوه محاسبه مبلغ عیدی و پاداش سالانه: دوبرابر حقوق ماهیانه ضربدر تعداد روزهای کارکرد/ ۳۶۵ روز
  • فرمول محاسبه مبلغ اضافه کاری در قانون کار: مبلغ مزد ساعتی ضربدر ۱٫۴ ضربدر ساعات اضافه کار
  • فرمول محاسبه جمعه کاری در قانون کار: مزد ساعتی ضربدر ۰٫۴ ضربدر ساعات جمعه کاری
  • نحوه محاسبه شب کاری طبق قانون کار: مزد ساعتی ضربدر ۰٫۳۵ ضربدر ساعات شب کاری

بعضی موارد نیز مثل بن کارگری، حق اولاد، حق مسکن و ... فرمول خاصی ندارد و هر سال دولت، مبلغی را بابت هر یک از این مزایا مشخص می‌کند.

فیش حقوقی سال ۱۴۰۰ برای یک کارگر دارای یک سال سابقه کار

دستمزد روزانه (با مبنای ۳۰ روزه)

۸۸۵۱۶۵ ریال

دستمزد ماهیانه

۲۶۵۵۴۹۵ تومان

پایه سنوات

۱۴۰۰۰۰ تومان

بن

۶۰۰۰۰۰ تومان

حق مسکن

۴۵۰۰۰۰ تومان

حق اولاد

۲۶۵۵۴۹ تومان

دریافتی بدون فرزند پس از کسر حق بیمه

۳۵۷۶۳۰۸ تومان

دریافتی با ۱ فرزند پس از کسر حق بیمه

۳۸۴۱۸۵۷ تومان

برای مشاهده‌ی گزارش کامل میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ کلیک کنید.

چگونه از کارفرمای خود تقاضای افزایش حقوق کنیم؟

  1. خود را با همکاران‌تان مقایسه کنید: بهتر است ابتدا میانگین حقوق افرادی که در رشته شما کار می‌کنند و به‌اندازه شما سابقه و تجربه کار دارند را به دست آورید و با حقوق‌تان مقایسه کنید. البته رنج حقوقی سازمان را هم در نظر داشته باشید. چنانچه حقوق‌تان کمتر از میانگین افرادی با تجربه و توانایی‌های شماست؛ با مدیرتان درباره افزایش حقوق صحبت کنید.
  2. درباره افزایش حقوق همکاران‌تان اطلاعات جمع کنید: در رابطه با عرف سازمان خود برای افزایش حقوق پرسنل تحقیق کنید.
  3. زمان مناسبی را انتخاب کنید: حتما روزی را انتخاب کنید که مدیرتان شرایط خوبی دارد. همچنین بهتر است در ایامی که شرکت دچار مشکلات مادی و یا درگیری داخلی و… است؛ حرفی از درخواستتان نزنید.
  4. پس از طی یک دوره موفقیت‌آمیز درخواست افزایش حقوق داشته باشید: برای افزایش حقوق حداقل یک سال صبر کنید و پس از اینکه توانستید کارایی خود را ثابت کنید، درخواست افزایش حقوق را مطرح نمایید.
  5. مبلغ حدودی را در ذهن داشته باشید: بهتر است قبل از صحبت با مدیریت و بر اساس نکات گفته شده، مبلغی حدودی را برای افزایش دستمزدتان مدنظر داشته باشید تا مذاکره سریع‎تر پیش برود.
  6. از موضع بالا صحبت نکنید: هرگز کارفرمای خود را تهدید به ترک شغل نکنید و از موضعی برابر، نه بالاتر و نه پایین‌تر، از او درخواست افزایش حقوق داشته باشید.

در صورتی که می‌خواهید در رابطه با وضعیت حقوق و دستمزد مشاغل مختلف و میزان افزایش آن‌ها در سال ۱۴۰۰ بیشتر بدانید، گزارش حقوق و دستمزد را بخوانید.

 

 

جاب ویژن بازدید : 24 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

استان گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۶۷۰ هزار نفر آن در شهر رشت زندگی می کنند. این استان، پیرترین جمعیت کشور را دارد؛ با این وجود، با توجه به موج سنگینی از جمعیت که در پنج سال آینده وارد بازار کار می‌شود، انتظار می‌رود رقابت برای پیدا کردن شغل در سال‌های آینده در این استان، افزایش پیدا کند.

بخش کشاورزی، دام‌پروری و شیلات در استان گیلان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و ۴۸ درصد از اقتصاد این استان را به خود اختصاص میدهد. با اینکه گیلان یکی از استان‌های اصلی تولیدکننده‌ برنج و چای در ایران است ولی بخش عمده کشاورزی آن به نوغانداری اختصاص یافته‌است. نوغانداری به معنای پرورش کرم ابریشم به منظور تولید ابریشم می‌باشد. زیتون نیز از دیگر محصولات کشاورزی مهم استان است و شیلات، دام‌پروری و تولید عسل در رتبه‌های بعدی اهمیت قرار می گیرند.

برای مشاهده‌ آگهی‌های استخدام رشت در شرکت‌های معتبر کلیک کنید.

استان گیلان یکی از سه استان شمالی کشور است که از نظر شاخص توسعه‌ انسانی در رتبه‌ یازدهم کشور و هم‌تراز با کشور مالزی قرار می‌گیرد. این استان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور از نظر اقتصادی به حساب می‌آید و گیلان را نمونه‌ای موفق از اقتصاد غیروابسته به نفت می‌نامند.

 در این مقاله از سری مقالات سایت استخدام جاب ویژن در مورد وضعیت اشتغال و استخدام رشت صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با صنایع فعال و اشتغالزای گیلان

شاید بتوان اصلی ترین صنعت استان گیلان را صنعت فولاد دانست؛ چرا که مجتمع فولاد گیلان یکی از بزرگترین مجتمع‌های فولاد در کشور است. شرکت صنایع ورق ایران نیز در شهرک صنعتی رشت فعال هستند و نیروهایی در حوزه‌ی مکانیک، برق، متالوژی، مهندسی صنایع و … جذب می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده محصولات شیمیایی مثل شرکت فومن شیمی که برندهای کاسپین و تارومار را در اختیار دارد و چندین شرکت تولید کننده کود و سموم شیمیایی نیز در این استان فعال هستند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی می توانند برای آن‌ها رزومه بفرستند.

صنایع غذایی نیز بخش مهمی از صنعت استان گیلان را به خود اختصاص میدهد. شرکت‌هایی مثل سولیکو کاله، چای دبش و پگاه گیلان از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی هستند که موقعیت های شغلی بسیار زیاد و خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع غذایی و مهندسی شیمی فراهم کرده اند. از دیگر فرصت‌های استخدام رشت می‌توان به کارخانه‌های داروسازی متعدد در اطراف این شهر اشاره کرد.

مطالب مرتبط: آگهی های استخدام گیلان و رشت

صنایع نساجی، پلاستیکی و سلولزی نیز از دیگر صنایع مهم در استان گیلان هستند که فرصت‌های شغلی زیادی را برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط فرآهم کرده اند. بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساخت رادیاتورهای آلومینیومی، شوفاژ و پکیج در کشور در این استان قرار دارند و فرصت‌های شغلی خوبی برای جذب نیروی کار تخصصی فرآهم کرده اند.

مزایا و معایب زندگی و مهاجرت به شهر رشت

از آن جا که رشت، یک کلان شهر محسوب می‌شود و با داشتن کارخانه‌های متعدد، فرصت‌های شغلی تخصصی متعددی دارد، ممکن است فرصت‌های شغلی مناسب برای بعضی از کارجویان که ساکن شهرهای دیگر هستند، در این شهر وجود داشته باشد. بنابراین در ادامه، خیلی مختصر، زندگی در شهر رشت را برای شما توصیف می‌کنیم تا در صورتی که فرصتی برای اشتغال در این شهر داشتید، در تصمیم‌گیری برای مهاجرت به شما کمک کرده باشیم.

شهر رشت نسبت به شهرهای ساری و گرگان، در فصل تابستان، آب و هوای معتدل‌تری دارد و در زمستان، سردتر است. با این حال، هوای این شهر میزان رطوبت بالایی دارد و در اکثر روزهای سال، بارانی است. بنابراین اگر هوای آفتابی دوست دارید، این شهر به درد شما نمی‌خورد. قیمت خرید و اجاره‌ مسکن در شهر رشت همانند کلان‌شهرهای دیگر، نسبتا بالاست. این شهر یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های کشور را دارد و اگر شهر اصلی شما فاصله‌ زیادی با رشت دارد، نیازی نیست که نگران رفت‌وآمد باشید. به علاوه، این شهر و در مجموع، استان گیلان، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد و با زندگی در این استان می‌توانید به ویژه از جاذبه‌های طبیعی گیلان بهره‌مند شوید. بنابراین اگر فرصت استخدام رشت با درآمد کافی برای سکونت در این شهر را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما آن را در نظر بگیرید.

نحوه جستجوی فرصت های شغلی در شهر رشت

همانطور که در ابتدای مقاله بیشتر سهم نیروی کار شهر رشت در بخش خدمات و حدود ۳۰ درصد آن در بخش صنعت مشغول به کار هستند. شهر رشت یک شهرک صنعتی بسیار بزرگ دارد که میزبان کارخانه‌های متعدد، از جمله کارخانه‌های فولاد، مواد غذایی و دارویی، مواد شیمیایی، نساجی و … است. بنابراین، با تحصیل در رشته‌هایی مثل مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و صنایع غذایی، داروسازی و … می‌توانید از شانس استخدام در این کارخانه‌ها نیز برخوردار شوید.

 اگر می‌خواهید در مرکز استان گیلان، شهر رشت کار پیدا کنید، بهتر است تحصیلات دانشگاهی داشته باشید. از آن‌جا که صنعت گردشگری در این شهر به سرعت در حال رشد است و احتمالا در آینده و پس از برطرف شدن بحران کووید-۱۹ نیازمند نیروی کار زیادی خواهد بود، بنابراین، افرادی که در رشته‌های مدیریت بازرگانی، هتلداری و دیگر رشته‌های مرتبط با جهانگردی و گردشگری تحصیل کرده باشند، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل مناسب در شهر رشت خواهند داشت.

بسیاری از کارجویان برای جستجوی کار به مؤسسات کاریابی رشت مراجعه می‌کنند. با اینکه این کاریابی‌ها دارای مجوز از وزارت صمت هستند و می‌توانند اقداماتی مثل صدور نامه‌ عدم کاریابی به منظور آزادسازی مدرک تحصیلی را انجام دهند، اما عملکرد این کاریابی‌ها در مقایسه با کاریابی‌های آنلاین بسیار ضعیف‌تر است.

جمع‌بندی

رشت، بزرگترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر شمالی کشور است که عمده‌‌ اقتصاد آن بر کشاورزی تمرکز دارد. با این حال، صنایع متعددی مثل صنایع فولاد، صنایع نساجی، داروسازی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و … نقش پررنگی در اقتصاد این شهر و در کل، استان گیلان ایفا می کنند. در حال حاضر نرخ بیکاری رشت، ۱۱/۴ درصد است.

مطالب مرتبط: وضعیت استخدام در شهر رشت

با عضویت در ربات تلگرام کاریابی جاب‌ویژن و از طریق ثبت‌نام در وب‌سایت این کاریابی و ساخت رزومه در آن، از جدیدترین آگهی‌های استخدام رشت باخبر شوید. در صورتی که ساکن رشت نیستید اما فرصت‌های شغلی مناسبی با درآمد بالا برای شما در این شهر فراهم شده و مشکلی با کمبود نور آفتاب و رطوبت بالا ندارید، مهاجرت به این شهر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر فرصت‌های استخدام رشت مربوط به بخش خدمات است. به دلیل وابستگی اقتصاد این استان به کشاورزی سنتی و نیاز کم به نیروی کار تخصصی، بیش از ۴۰ درصد از آمار بیکاری استان گیلان، مربوط به قشر تحصیل کرده است.

جاب ویژن بازدید : 25 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مهندسی صنایع غذایی رشته‌ای است که در آن از علوم مختلفی مثل فیزیک، شیمی و میکروبیولوژی، برای تولید غذاهای با کیفیت‌تر، بهینه‌سازی مراحل مختلف تولید غذا، افزایش ماندگاری مواد غذایی و … استفاده می‌شود. با افزایش روز‌به‌روز جمعیت انسانی و کاهش پیوسته‌ی منابع و فرسایش خاک‌ها، یکی از چالش‌های پیش رو در دهه‌های آتی، مسئله‌ی تأمین غذای جوامع است. به همین دلیل، انتظار می‌رود که این رشته از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹، حدود ۶ درصد رشد داشته باشد.

مهندسی شیمی و مهندسی فرآیند، شغلی است که در آن از دانش ریاضیات، شیمی، فیزیک و دیگر علوم طبیعی، به منظور توسعه‌ی روش‌های بهینه‌ از نظر اقتصادی برای استفاده از مواد و انرژی در صنعت، استفاده می‌شود. بنابراین، سازمان‌های صنعتی متعددی در زمینه‌های گوناگونی نیازمند استخدام مهندس صنایع غذایی و شیمی هستند. این رشته ارتباط تنگاتنگی با بسیاری از صنایع دارد زیرا فرآیندهای شیمیایی در خیلی از صنایع مثل صنایع غذایی، داروسازی، نساجی، کاغذ، فولاد، پتروشیمی، پلیمر و … نقش محوری دارند. این فرآیندها باید تا جای ممکن از نظر اقتصادی به صرفه و از نظر زیست‌محیطی، پاک باشند. بهینه‌سازی و سازگار کردن فرآیندهای شیمیایی در مقیاس‌های صنعتی، کار مهندسین شیمی است.

در صورتی که مایل به ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدامی در رشته‌های مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی هستید، کلیک کنید.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با بازار کار، شرایط کاری و آینده‌ی شغلی مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط استخدام و بازار کار در گروه شغلی مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی چگونه است؟

با توجه به افزایش سریع جمعیت جهان، فرسایش خاک‌ها و کاهش راندمان روش‌های سنتی تولید مواد غذایی، انتظار می‌رود که شغل مهندسی صنایع غذایی، آینده‌ی روشنی داشته باشد. پیشبینی شده است که از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹، بازار کار این رشته، حدود ۶ درصد رشد داشته باشد که ۲ درصد بیشتر از میانگین همه‌ی مشاغل است.

افزایش روز‌به‌روز جمعیت بشر، نیاز به استفاده‌ی بهینه از منابع و انرژی را به ما یادآوری می‌کند. امروزه، تمامی صنایع به سمت پیروی از اصول توسعه‌ی پایدار قدم بر می‌دارند و صنایع شیمیایی و غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. افزایش قدرت اقتصادی و ظهور یک رده‌ی متوسط در میان کشورهای در حال توسعه سبب افزایش نیاز به مواد، انرژی محصولات و فناوری می‌شود. بنابراین، نیازمند به روش‌هایی بسیار بهینه و با کمترین آلودگی‌های زیست‌محیطی برای پاسخ‌گویی به این حجم بالا از تقاضا هستیم.

در آینده، باید بتوانیم با مصرف کمترین انرژی و منابع، بیشترین غذا را تولید کنیم. غذای ارزان به معنی رشد اقتصادی و کاهش اختلاف طبقاتی است و جوامع را به مکانی بهتر برای زندگی کردن تبدیل می‌کند. به علاوه، کاهش مصرف انرژی در تولید غذا، به معنی توسعه‌ی پایدار و حفاظت از سیاره‌مان است. تولید غذای مخصوص گروه‌های خاص، مثل افراد دارای بیماری‌های خاص یا سالمندان، از جمله موضوعات داغ در آینده‌ی این صنعت خواهد بود.

از سوی دیگر، افزایش جمعیت با افزایش نیاز به مواد غذایی نیز همراه است. جمعیت بیشتر به معنی نیاز به آب آشامیدنی بیشتر است که روز‌به‌روز، تهیه‌ی آن، سخت‌تر می‌شود. همه‌ی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا نیاز به استخدام مهندس شیمی، روزبه‌روز در صنایع مختلف، بیشتر شود. پیشبینی می‌شود که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹، بازار کار این شغل، رشدی ۴ درصدی را تجربه کند اما انتظار می‌رود که در دهه‌های بعدی این رشد، سریع‌تر شود.

تولید غذاهایی با ماندگاری بالا و حجم پایین برای سفرهای طولانی مدت مثل سفرهای فضایی، استفاده از بسته‌بندی‌های تجزیه‌پذیر، افزایش ارزش‌غذایی محصولات صنعتی و توجه به تأثیر غذاها روی میکروبیوم روده‌ای و نقش آن در سلامت انسان، دیگر ترندهایی هستند که در دهه‌های پیش رو با آن‌ها مواجه خواهیم بود.

شما می‌توانید با مراجعه آدرس www.jobvision.ir/jobs آگهی‌های شغلی متعددی برای استخدام مهندس صنایع غذایی یا استخدام مهندس شیمی پیدا کنید.

یک مهندس صنایع غذایی معمولا چه کارهایی انجام می‌دهد؟

  • انجام پژوهش‌هایی برای پیدا کردن روش‌های کارآمدتر تولید محصول
  • ابداع تکنیک‌هایی برای فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری مواد غذایی
  • نظارت بر فرآیندها و تجهیزات مورد استفاده در تولید محصول
  • توسعه و طراحی تجهیزات جدید برای استفاده در فرآیند تولید
  • تحقیق و توسعه‌ی مواد غذایی جدید
  • رفع مشکلات مربوط به ماندگاری، بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی

فرصتی استثنائی برای استخدام: ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام مهندسی شیمی و صنایع غذایی

یک مهندس شیمی معمولا چه کارهایی انجام می‌دهد؟

  • انجام پژوهش‌های لازم برای توسعه‌ی فرآیندهای تولیدی جدید و بهبود فرآیندهای موجود
  • تعیین پروتوکل‌های ایمنی برای کسانی که با مواد شیمیایی خطرناک کار می‌کنند
  • توسعه‌ی فرآیندهای برای جداسازی فازهای مختلف مواد از هم دیگر مثل جداسازی فاز مایع از فاز گازی یا ایجاد جریان‌های الکتریکی با استفاده از فرآیندهای شیمیایی تحت کنترل
  • طراحی و تهیه‌ی نقشه‌های تجهیزات مورد استفاده در فرآیندها مثل راکتورها
  • انجام آزمایش‌ها و نظارت بر عملکرد فرآیندها در روند تولید
  • برطرف کردن مشکلات در فرآیندهای تولید
  • ارزیابی تجهیزات و فرآیندها برای تضمین تطابق آن‌ها با قوانین ایمنی و زیست‌محیطی
  • تخمین هزینه‌های تولید
  • و …

محیط و شرایط کاری مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی چگونه است؟

مشاغل مختلف در این گروه شغلی، شرایط کاری متفاوتی دارند. به عنوان مثال، کسی که در فرآیند صنعتی کار می‌کند، ممکن است مجبور باشد به صورت شیفتی و در ساعات کاری غیرمعمول، در کارخانه حضور داشته باشید. همچنین کارشناسان میکروبیولوژی و کسانی که با کشت‌های میکروبی کار می‌کنند، ممکن است مجبور به کار به صورت شیفتی و شبانه‌روزی باشند. محل بعضی مشاغل صنایع غذایی نیز می‌تواند دارای شرایط سختی باشد.

با مراجعه به وب‌سایت کاریابی اینترنتی جاب ویژن می‌توانید تعداد زیادی فرصت شغلی مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی پیدا کرده و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

محیط کاری در این شغل می‌تواند بسیار متنوع باشد. این مهندسین باید در مکان‌های مختلفی مثل آزمایشگاه‌ها، مراکز صنعتی و دفاتر اداری کار کنند. گاهی اوقات نیاز به حضور در مناطق دور افتاده مثل معادن و چاه‌های نفت است. آن‌ها اغلب در ساعات اداری و به صورت تمام وقت و حضوری کار می‌کنند. با این حال، گاهی اوقات نیاز است که یک پروژه در یک بازه‌ی زمان خاص، به پایان برسد و شاید نیاز به کار خارج از ساعات معمول نیز باشد. همچنین، بعضی از فرآیندهای صنعتی می‌توانند ساعت‌ها طول بکشند و حضور مهندسان شیمی در بعضی از این فرآیندهای طولانی، الزامی است. بنابراین، این شغل می‌تواند به صورت شیفتی‌ هم باشد. استخدام مهندس شیمی به صورت پاره‌وقت یا پروژه‌ای، کمتر دیده می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید در رابطه با شغل مهندسی صنایع غذایی بیشتر بدانید، راهنمای جامع استخدام صنایع غذایی را بخوانید.

 

جاب ویژن بازدید : 20 سه شنبه 07 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

رشته‌ی مهندسی معدن برخلاف نامش، فقط محدود به معادن نیست. تقریبا هر سازمان و صنعتی که شامل حفاری باشد، نیازمند استخدام مهندس معدن است. با این حال، معادن، بیشترین نیاز را به فارغ‌التحصیلان این رشته دارند.

معدن‌کاری به معنی استخراج مواد معدنی ارزشمند از زمین است. این مواد معدنی از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده‌ی اقتصاد هر کشور هستند. کشور ما از نظر معادن، یکی از ثروتمند‌ترین کشورهای دنیا است و تعداد زیادی معدن در جای‌جای ایران وجود دارند. به علاوه، کشور ایران از نظر منابع نفت و گاز نیز از غنی‌ترین کشورهای جهان است. استخراج سوخت‌های فسیلی نیز نیازمند حفاری است و همانطور که گفتیم، حفاری نیاز به مهندس معدن دارد. بنابراین، فرصت‌های شغلی برای این رشته در کشور ما کم نیستند.

مهندسی مواد نیز یک رشته‌ی مرتبط با مهندسی معدن است که کار اصلی آن، کمک به تخلیص کانی‌های دارای ارزش اقتصادی از سنگ‌های معدنی و فراوری محصولات فلزی با روش‌های فیزیکی و شیمیایی است.

مهندسین مواد در درجه اول در مناطق و شرکت‌های صنعتی به‌ویژه در صنایع آهن و فولاد فعالیت می‌کنند و برخی دیگر با فلزاتی مثل آلومینیوم یا مس کار می‌کنند. این متخصصین به‌طورکلی، با طیف وسیعی از فلزات مثل مس، فلزات گران‌بها، آهن، فولاد، روی و آلیاژهای آلومینیوم کار می‌کنند و می‌توانند در زمینه‌های مختلفی ازجمله مهندسی عمران، ساخت هواپیما، مهندسی خودرو و صنایع دفاعی مشغول به کار شوند. متالورژیست‌ها که بیشتر به‌عنوان مهندس مواد شناخته می‌شوند اغلب در قالب تیم و در کنار سایر مهندسین، شیمیدانان و دانشمندان مواد فعالیت می‌کنند.

مهندسین معدن نیز در تمامی سازمان‌هایی که نیاز به حفاری دارند، به ویژه معادن، استخدام می‌شوند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که گه شرکت‌ها و سازمان‌هایی مهندسین معدن و مهندسین مواد و متالوژی را جذب می‌کنند و معیارهای آن‌ها برای استخدام مهندس معدن و مواد در این جایگاه‌های شغلی چیست.

مقدمه‌ای بر مهندسی معدن و مهندسی مواد و متالوژی

مهندسین معدن در معادن و تأسیسات استخراج معدن کار می‌کنند. آن‌ها مسئول هماهنگ‌سازی و نظارت بر تمامی فعالیت‌های مرتبط با حفاری، استخراج و انتقال مواد معدنی به خارج از معدن هستند. این مهندسین در طراحی، توسعه و آزمایش ماشین‌آلات، تکنیک‌ها و فرآیندهای برداشت مواد زمین‌شناختی، تخصص دارند. البته استخراج مواد مختلف شامل نفت و گاز، ذغال‌سنگ، الماس و دیگر مواد معدنی، تخصص خودش را می‌طلبد.

تخصصین مواد و متالورژی خواص فلزات را مطالعه می‌کنند و سپس یافته‌های خود را در کاربردهای عملی مثل تولید انواع فلزات به کار می‌گیرند. این افراد روش‌های پردازش و فرآیند فلزات را توسعه می‌دهند و آن را به محصولات مفید و کاربردی تبدیل می‌کنند.

در چه نوع شرکت‌ها و سازمان‌هایی برای مهندسین معدن فرصت شغلی وجود دارد؟

  • شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در حوزه‌ی معادن
  • شرکت نفت
  • سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
  • شرکت‌های تجاری فعال در حوزه‌ی مواد شیمیایی و معدنی
  • شرکت‌های پتروشیمی
  • شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فلزات اساسی
  • ارگان‌های نظامی

شما می‌توانید با مراجعه به بخش فرصت‌های شغلی در معتبرترین سایت استخدام کشور، تعداد زیادی آگهی استخدام مهندس معدن را ببینید که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار معتبری منتشر شده‌اند و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

در چه نوع شرکت‌ها و سازمان‌هایی برای مهندسین مواد و متالوژی فرصت شغلی وجود دارد؟

مهندسین مواد در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، تصفیه‌خانه‌های سنگ معدن، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید فلزات مثل فولاد مشغول به کار هستند. شرکت‌های خودروسازی، صنایع فولاد، مس و آلومینیوم، شرکت‌های ریخته گردی یا اکستروژن، کارخانجات و کارگاه‌های آهنگری و جوشکاری فلزات، صنایع هوافضا و نظامی، ماشین‌آلات راه‌سازی، تولیدی قطعات آشپزخانه، صنایع الکترونیک، بازیافت و مهندسی پزشکی ازجمله کسب‌وکارهایی هستند که حتماً به تخصص‌های مهندس مواد نیاز پیدا خواهند کرد.

برای ارسال رزومه به فرصت‌های استخدام مهندس مواد و متالوژی کلیک کنید.

معیارهای کارفرمایان برای استخدام مهندسین معدن و مهندس مواد و متالوژی چیست؟

تحصیلات

حداقل مدرک تحصیلی لازم برای این شغل، لیسانس رشته‌ی مهندسی معدن یا کارشناسی ارشد یکی از گرایش‌های آن است که در بالا آن‌ها را به شما معرفی کردیم. البته، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلفی مثل زمین‌شناسی، به ویژه گرایش‌های زمین‌شناسی مهندسی، زمین‌شناسی اقتصادی و تکتونیک، مهندسی عمران، متالوژی و حتی شیمی می‌توانند به عنوان مهندس معدن مشغول به کار شوند.

مهندسی مواد و متالوژی نیز از آن دست مشاغلی است که وابستگی زیادی به تحصیلات دانشگاهی دارد. بنابراین برای ورود به این حوزه کاری حتماً لازم است در رشته‌های مهندسی مواد و متالورژی، علوم و فناوری مواد یا یکی از رشته‌های مهندسی مشابه مثل مهندسی معدن و مهندسی مکانیک تحصیل کرده باشید. در اغلب موقعیت‌های استخدام، داشتن مدرک لیسانس و کارشناسی در هر یک از این رشته‌های مهندسی کفایت می‌کند. اما برخی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و معتبر ممکن است فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا حتی دکترا را در اولویت جذب و گزینش قرار بدهند.

مهارت‌ها

مهارت‌هایی که کارفرمایان از مهندس معدن انتظار دارند عبارتند از:

  • توانایی درک اسناد نوشتاری
  • مهارت‌های نوشتاری خوب
  • مهارت‌های گفتاری خوب
  • مهارت‌های شنیداری خوب
  • خواندن و درک اسناد مرتبط با کار
  • مهارت در کار تیمی
  • استفاده از یک روش یا فرمول ریاضیاتی برای حل مسائل
  • استفاده از روش‌های علمی برای حل مسائل
  • مهارت‌های محاسباتی قوی
  • استفاده از ابزارهای تخصصی
  • مدیریت زمان
  • استفاده‌ی درست و به جا از تجهیزات، تأسیسات و نیروی انسانی و نظارت بر استفاده از آن‌ها
  • انگیزه دادن و راهنمایی افراد در هنگام کار
  • منطق و حل مسئله

مهندسین معدن نیز باید برای موفقیت در شغل خود دارای مهارت‌ها و توانمندی‌های زیر باشند:

  • ابتکار و خلاقیت
  • دانش کافی در مورد کسب‌وکار و تجارت
  • توانایی سازمان‌دهی و مدیریت
  • مهارت‌های میان فردی و ارتباطی قوی
  • مهارت‌های حل مسئله
  • مهارت کار گروهی
  • دانش IT خوب و قابل‌قبول
  • توانایی تجزیه‌وتحلیل

شما می‌توانید به مراجعه به سایت جاب ویژن به نشانی www.jobvision.ir آگهی‌های متعددی برای شغل‌های مهندسی مواد و متالوژی و مهندسی معدن ببینید و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

سابقه کار

اکثر فارغ‌التحصیلان مهندسی معدن باید یک دوره‌ی کارآموزی چند ساله را زیر نظر مهندسان با تجربه‌تر سپری کنند. با داشتن چند سال تجربه، رفته‌رفته می‌توانید حرفه‌ای شوید و حتی مهندسین جدید را آموزش دهید.

در شغل مهندسی مواد، اهمیت تجربه و سابقه کار کمتر از شغل مهندسی معدن است و بیشتر روی مهارت‌های سخت و تحصیلات تأکید می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با شغل مهندسی معدن، کلیک کنید.

 

 

جاب ویژن بازدید : 28 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

خراسان رضوی با دارا بودن بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور است. مرکز این شهر، شهر توریستی مشهد با بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت، پر جمعیت‌ترین شهر و مرکز استان خراسان رضوی به شمار می آید. این شهر سالانه میزبان بیش از میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف ایران و سایر نقاط جهان است. به همین دلیل، کسب‌وکارهایی مثل هتلداری و شرکت‌های گردشگری در این شهر بازار کار نسبتا خوبی دارند.

برای مشاهده آگهی‌های استخدام مشهد در شرکت‌های معتبر کلیک کنید.

با این حال، برای پیش بینی وضعیت اشتغال در شهر مشهد در سال‌های آینده نباید از یک موضوع مهم غفلت کرد. پس از شروع پاندمی ویروس کووید-۱۹، خدمات و گردشگری شهر مشهد که مهم‌ترین بخش اقتصادی این شهر را تشکیل می‌دهند، به دلیل کاهش چشمگیر تعداد مسافرین و محدودیت‌های کرونایی ضربه‌ی سنگینی خورده و تا زمانی که مشکل همه‌گیری و محدودیت‌ها برطرف نشود و مردم برای سفر کردن احساس امنیت نکنند، انتظار کاهشی شدید در جذب نیروی انسانی در این بخش اقتصادی از شهر مشهد، دور از ذهن نخواهد بود.

در این مقاله از سری مقالات سایت استخدام جاب ویژن قصد داریم نگاهی داشته باشیم بر وضعیت اشتغال در استان خراسان رضوی و وضعیت استخدام مشهد. در ادامه با ما همراه باشید.

ارتباط بین سطح تحصیلات و میزان اشتغال در مشهد و استان خراسان رضوی

بر طبق نتایج به دست آمده از آمار ۱۳۹۸، ۹۵/۱ درصد از جمعیت شاغل و ۹۷/۷ درصد از جمعیت بیکار در استان خراسان رضوی، با سواد بوده‌اند. از جمعیت شاغل استان، تنها ۲۰/۹ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و متأسفانه از جمعیت بیکار استان، ۳۵/۱ درصد، تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند. این آمار به وضوح نشان می‌دهد که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان خراسان رضوی، بیکار هستند. نکته‌ قابل توجه این است که آمار بیکاران دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی سال به سال بیشتر شده. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی افزایش شدید آمار فارغ‌ااتحصیلان دانشگاهی در این استان باشد که باعث افزایش رقابت برای تصاحب فرصت‌های شغلی شده است.

بر طبق آمار سال ۱۳۹۷، از تعداد ۴۱۱۹۹ نفر کارجویان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استان خراسان رضوی، بیش از ۱۲ هزار نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر و بیش از ۱۳ هزار نفر دارای مدرک دیپلم بوده اند. این ارقام فاصله‌ زیادی با تعداد افراد جویای کار دارای سطوح پایین‌تر تحصیلات دارند. این موضوع می‌تواند بیانگر تعداد زیاد افراد دارای دیپلم یا مدرک دانشگاهی باشد. در نتیجه، عمده‌ کارجویانی که به مراکز کاریابی استان و به ویژه مراکز کاریابی مشهد مراجعه کرده اند، دارای بالاترین سطوح تحصیلات بوده‌اند.

چه صنایعی در مشهد فعال هستند؟

استان خراسان رضوی و مشهد، از نظر فعالیت صنعتی نیز وضعیت نسبتا قابل قبولی دارد. معادن متعدد، صنعت خودروسازی، صنعت زعفران و صنایع فرش، چرم و نساجی از جمله صنایع مهم این استان هستند. این استان، میزبان شرکت‌های معتبری مثل صنایع زعفران مصطفوی مهر ایرانیان، نان رضوی، ایران خودرو مشهد، چرم مشهد، فورجینگ و … می باشد.

علیرفم اینکه بخش صنعت تنها حدود یک سوم نیروی کار استان را به خودش اختصاص داده است، اما به دلیل اهمیت بیشتر جذب نیروی تخصصی و تحصیل‌کرده اهمیت بالایی دارد. یکی از مهم‌ترین صنایع استان خراسان رضوی، صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی است. شرکت ایران خودرو در این استان نیز کارخانه دارد و فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی برق خودرو و دیگر متخصصان مورد نیاز را استخدام می‌کند.

علاوه بر این، وجود معادن متعدد در این استان، شانس استخدام مشهد در رشته‌هایی مثل مهندسی معدن، مهندسی مواد، مهندسی عمران و دیگر رشته های مرتبط را افزایش داده است. همچنین، چندین شرکت بزرگ در استان خراسان رضوی، به ساخت و تولید مصالح ساختمانی مثل سیما و دیگر مصالح، مشغول هستند.

مطالب مرتبط: آگهی های استخدام مشهد و خراسان رضوی

کسب و کارها و شرکت‌های معروف مشهد و استان

شمار زیادی از صنایع بزرگ و کارخانجات مطرح کشور در مشهد و استان خراسان رضوی قرار گرفته اند. صنعت زعفران به تنهایی باعث بهبود وضعیت صنایع غذایی خراسان رضوی در میان دیگر استان‌های کشور شده است. شرکت‌هایی مثل زعفران سحرخیز و زعفران مصطفوی مهر ایرانیان شرکت‌های بزرگ و معتبری هستند که به نیروهای تخصصی چه در حوزه‌ مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی و چه در حوزه‌ی مدیریتی نیاز خواهند داشت. نان قدس رضوی، یکی دیگر از شرکتهای معتبر فعال در حوزه‌ صنایع غذایی در شهر مشهد است که آگهی‌هایی برای استخدام کارشناس فروش، مهندسی صنایع غذایی و دیگر جایگاه‌های شغلی منتشر می‌کند.

شرکت چرم مشهد نیز که در حوزه‌ مد و کالاهای لوکس فعالیت میکند، آگهی‌های زیادی برای استخدام فروشنده، صندوقدار و … در سایت های کاریابی مثل جاب ویژن منتشر میکند. از بزرگترین کارخانجات استان خراسان رضوی می‌توان به کارخانه‌ عظیم فرش زمرد مشهد اشاره کرد. این شرکت به نیروهای زیادی برای جایگاه‌های شغلی تخصصی و غیرتخصصی، از کارشناس فروش و حسابدار گرفته تا مهندس مکانیک و مهندس برق صنعتی نیاز پیدا میکند.

حضور شرکت مشهد فورجینگ نیز که در حوزه قطعات خودرو فعالیت می کند، فرصت‌های شغلی زیادی برای رشته‌هایی مثل مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی مواد و متالوژی و … در شهر مشهد به وجود آورده است.

از دیگر شرکت‌های معتبر در شهر مشهد می‌توان به شرکت حمل و نقل و هواپیمایی سپیدبال امید اشاره کرد که به سرعت در حال پیشرفت و نیازمند جذب نیروی انسانی است.

حرف آخر

مشهد دومین کلانشهر مذهبی جهان است و آب و هوایی سرد و خشک دارد اما تابستان‌های آن داغ و سوزان است. این شهر یک شهر مدرن با امکانات تفریحی و پاساژهای لوکس و حمل و نقل شهری و بین شهری بسیار عالی است. البته مشهد یکی از گرانترین شهرهای ایران نیز هست و با حقوق وزارت کار نمی‌توان در این شهر به راحتی زندگی کرد. به همین دلیل اگر به دنبال فرصت استخدام مشهد هستید، حتما به سراغ مشاغلی با درآمد حداقل دو برابر حقوق وزارت کار بروید.

مطالب مرتبط: نگاهی جامع به وضعیت استخدام و اشتغال در شهر مشهد و استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی و شهر مشهد، از نظر فعالیت صنعتی نیز وضعیت نسبتا خوبی دارد. معادن متعدد، صنعت خودروسازی، صنعت زعفران و صنایع فرش، چرم و نساجی از جمله صنایع مهم این استان هستند. این استان، میزبان شرکت‌های معتبری مثل صنایع زعفران مصطفوی مهر ایرانیان، نان رضوی، ایران خودرو مشهد، چرم مشهد، فورجینگ و … می باشد.

جاب ویژن بازدید : 28 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

استان اصفهان در مرکز ایران واقع شده و شهر اصفهان پایتخت آن است. این استان سومین استان پرجمعیت کشور است و از نظر میزان شهرنشینی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این استان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است و کسب و کارها و کارخانجات متعددی در این استان وجود دارند که به اشتغال‌زایی اصفهان کمک زیادی کرده‌اند. استان اصفهان بیش از هرچیز قطب تولید آهن، فولاد و صنایع دستی در ایران به حساب می‌آید.

با وجود اهمیت صنعت و معدن در استان اصفهان، بخش خدمات بیشترین نیروی کار و آگهی استخدام را به خودش اختصاص داده است و دلیل اصلی آن، ورود سالانه میلیون‌ها مسافر، جهانگرد و ایرانگرد به این استان تاریخی و پایتخت فرهنگی ایران است.

این استان محل کارخانه‌های بزرگی مثل سپاهان و ذوب‌آهن است و معادن بسیار زیادی دارد. به علاوه، اهمیت آن در بخش گردشگری و تورسیم سبب شده است که در بخش خدمات نیز نیاز بالایی به جذب نیروی انسانی داشته باشد. البته بخش کشاورزی این استان نیز خیلی ضعیف نیست ولی در سایه‌ی بخش‌های صنعت و خدمات قرار دارد.

در این مقاله می‌خواهیم ضمن نگاهی سریع به وضعیت اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی در استان اصفهان، به شما بگوییم که کدام رشته‌ها شانس بیشتری برای کار پیدا کردن در این شهر دارند و چگونه می‌توانید فرصت‌های شغل  و استخدام اصفهان را پیدا کرده و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

وضعیت اشتغال و بیکاری در استان اصفهان چگونه است؟

یکی از شاخص‌‌های مهم اقتصادی در هر استان، میزان نرخ بیکاری نیروی کار است و در استان اصفهان نیز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و خدماتی کشور، این نرخ اهمیت زیادی دارد. در ادامه به بررسی نرخ بیکاری اصفهان می‌پردازیم.

ررسی نرخ بیکاری جوانان ۱۵ الی ۲۴ ساله نشان می‌دهد که ۲۳٫۶ درصد از این جمعیت، بیکار بوده‌اند. البته این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری به نسبت نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند نرخ بیکاری جوانان ۱۵-۲۴ ساله نشان میدهد که این رقم به نسبت زمستان ۹۸ حدود ۲٫۱ درصد کاهش داشته است.

البته در سال‌های اخیر نرخ بیکاری استان رو به کاهش بوده است اما با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها، به ویژه بخش توریسم و گردشگری اصفهان ضربه‌ی سهمگینی خورد.

ررسی وضعیت اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که برخی بخش‌ها بیشترین سهم اشتغال و فعالیت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب، بخش خدمات با ۵۰٫ درصد بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد و در رده‌های بعدی، بخش صنعت با ۳۳۳٫۸ درصد و بخش کشاورزی با ۱۵٫۸ درصد قرار می‌گیرند.

کشاورزی چه نقشی در آمار اشتغال اصفهان دارد؟

بخش‌های غربی و شمال غربی این استان، دامنه‌های کوه‌های زاگرس هستند و با خاک آبرفتی خود، مکانی مناسب برای کشاورزی می‌باشند. همچنین، در سال‌های گذشته، بخش‌های پایین‌دست زاینده رود نیز کشاورزی فعالی داشتند که با شاهکارهای زیست‌محیطی صورت گرفته، زاینده رود نیز خشکیده و کشاورزی در اصفهان بسیار ضعیف شده است. البته همچنان مهندسان کشاورزی می‌توانند برای آگهی‌های شغلی سازمان‌های فعال در این حوزه، رزومه ارسال کنند.

نقش خدمات در بالا رفتن آمار اشتغال و استخدام در اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای تاریخی کشورمان است و در حال حاضر آثار تاریخی فراوانی از دوره صفویه در این شهر به جای مانده است. این شهر یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان است و سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جذب می‌‌کند. رونق گردشگری در این شهر و استان باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی متعددی در این حوزه شده و نقش مهمی در افزایش کاریابی و استخدام اصفهان

 داشته است.

گردشگری به خاطر وجود ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مهم، مهم‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین بخش خدمات در استان اصفهان است. بر اساس آمار، تعداد گردشگران خارجی که در سال ۱۳۹۳ به استان اصفهان سفر کرده‌اند ۱۵۰۷۰۶ نفر بوده که نسبت به سال ۹۲ با بیش از ۵۰% رشد همراه بوده است. این امر باعث به وجود آمدن مشاغل متعدد و افزایش فرصتهای شغلی و استخدام اصفهان شده است. در حال حاضر ۱۷۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۱۳۰ دفتر در شهرستان اصفهان قرار دارند.

صنعت قدرتمند، کارخانه‌ها و معادن متعدد، اشتغال بالا

حوزه استخراج معدف و فلزات که شامل بخش‌‌های استخراج نفت، گاز طبیعی و خدمات استخراج معادن می‌باشد یکی از بخش‌های اشتغال‌زا در کل ایران است. استان اصفهان با میانگین ./۱۳% در طول دوره مورد بررسی، از نظر ارزش افزوده در سطح ملی رتبه ۱۳ را کسب کرده است. در استان اصفهان که استانی غیرنفتی به حساب می آید، بخش عمده سهم این استان در زیربخش استخراج معادن بوده است.

علاوه بر صنعت گردشگری، اصفهان از گذشته به عنوان استانی صنعتی شناخته می‌شده و به خاطر مرکزیت استان اصفهان در کشور و ضریب بالای ایمنی برای سرمایه گذاری باعث شکل گیری صنایع مختلفی در این منطقه شده است. در حال حاضر استان اصفهان به خاطر وجود صنایع بزرگ و مهمی مثل فولاد، پالایشگاه، پتروشیمی، سیمان و انرژی هسته‌ای سهم بالایی در صنعت کل کشور دارد. این بخش با سهم ۴۳٫۷% از اشتغال کل استان، جایگاه اصلی در ایجاد فرصت‌های شغلی و استخدام  و کاریابی اصفهان دارد.

استان اصفهان یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور است و صنایع متعددی در این استان و شهر فعال هستند. از جمله صنایع فعال و معروف که باعث اشتغالزایی و افزایش فرصت‌‌های کاریابی اصفهان شده‌اند می‌توان به هواپیماسازی ایران، شرکت فولاد مبارکه، اسنوا و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد. همچنین صنعت طلای اصفهان نیز بیشترین کارگاه و کارخانه‌های طلای ایران را به خود اختصاص داده است.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام این شرکت‌ها به سایت کاریابی جاب ویژن به نشانی www.jobvision.ir مراجعه کنید.

برای اینکه درک بهتری از اهمیت صنعت در بهبود وضعیت اشتغال داشته باشید، نگاهی خواهیم داشت به آمار اشتغال ایجاد شده از فقط شرکت اسنوا:

این شرکت توانسته سهم خوبی در ایجاد اشتغال و کاریابی اصفهان داشته باشد. براساس اطلاعات مندرج در وبسایت گروه انتخاب، تعداد کارکنان شرکت شامل نیروهای متخصص، تحصیل‌‌کرده، کارگران ماهر در خط تولید و همچنین با احتساب کارگران فصلی بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم بوده است. همچنین این شرکت بیش از ۱۴۰ فروشگاه توزیع اختصاصی و ۱۱۰۰ فروشگاه غیراختصاصی در سراسر کشور و خاورمیانه دارد که به معنای ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان در حوزه‌های فروش و بازاریابی است.

برای آشنایی بیشتر با وضعیت استخدام در استان اصفهان، کلیک کنید.

جاب ویژن بازدید : 29 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

یکی از عوامل موثر بر پذیرش یا رد درخواست همکاری کارجویان، رزومه کاری است. چرا که رزومه اولین مواجهه کارفرما با شما و توانایی‌هایتان است و کوچک‌ترین اشتباهی در ساخت رزومه می‌تواند به ردشدن درخواست شما منجر بشود. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد تقاضای شغلی‌اش تنها به خاطر اشتباهات کوچک در رزومه‌نویسی پذیرفته نشود. اما نگران نباشید!

با استفاده از سرویس رزومه ساز رایگان جاب ویژن به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید رزومه‌ای استاندارد به دو زبان فارسی و انگلیسی در قالبی استاندارد و حرفه‌‌ای برای خود بسازید. اما رزومه ساز چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟چطور رزومه‌ای بنویسیم که شانس استخدام ما را افزایش بدهد؟

در این مقاله از سری مقالات سایت استخدام جاب ویژن علاوه بر سرویس رزومه ساز رایگان در مورد نکات مهم رزومه نویسی و انواع قالب‌‌های رزومه صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی سرویس رزومه ساز رایگان جاب ویژن

 رزومه ساز یکی از خدمات ویژه و رایگان سایت جاب ویژن است که امکان ساخت رزومه‌ای استاندارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. رزومه ساز قالب زیبا و حرفه‌‌ای دارد اما مزیت آن تنها ظاهرش نیست؛ این سرویس اطلاعات مورد نیاز را به صورتی استاندارد و حرفه‌ای در رزومه قرار می‌‌دهد. همچنین ساخت همزمان رزومه انگلیسی و افزودن امکانات ویژه مثل لینک نمونه کار و فایل صوتی هم از جمله مواردی هستند که باعث تقویت و اعتبار بیشتر رزومه شما خواهند شد.

برخی از ویژگی‌های رزومه ساز عبارتند از:

  • قالب استاندارد و حرفه‌ای با ظاهری زیبا
  • امکان به اشتراک‌گذاری از طریق لینک آدرس یکتا
  • اضافه کردن فایل معرفی صوتی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • امکان دانلود، پرینت و استفاده به عنوان رزومه شخصی
  • ساخت همزمان رزومه فارسی و انگلیسی
  • اضافه کردن لینک نمونه کار
  • امکان همیشگی ویرایش و آپدیت اطلاعات

چطور با استفاده از رزومه ساز برای خود رزومه کاری بسازیم؟

طرز کار با رزومه ساز و ساخت رزومه بسیار راحت و آسان است و فقط چند دقیقه از شما وقت می‌گیرد. کافی است بعد از ثبت نام در سایت جاب ویژن، به صفحه رزومه ساز مراجعه کنید و با درج اطلاعات شخصی و تجربیات کاری، رزومه‌ای استاندارد با فرمت و قالب حرفه‌ای داشته باشید.

یکی از مزایای مهم رزومه ساز جاب ویژن دوزبانه بودن آن است؛ به این صورت که همزمان که اطلاعات را تکمیل می‌کنید رزومه ساز دو زبانه جاب ویژن اطلاعات را به صورت همزمان ترجمه و در رزومه انگلیسی وارد می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به ترجمه رزومه به انگلیسی پیدا نخواهید کرد.

نمونه رزومه کاری در صفحه رزومه ساز قابل مشاهده است؛ اما برای این که بیشتر با نتیجه نهایی آشنا شوید مراحل تکمیل اطلاعات را توضیح می‌دهیم:

اطلاعات اولیه و راه‌های تماس

اطلاعات شخصی خودتان مانند مشخصات فردی، اطلاعات تماس، گروه شغلی مورد نظر و حداقل حقوق درخواستی را در این بخش وارد ‌‌کنید.

در قسمت گروه شغلی از منوی موجود، حداکثر ۳ گروه شغلی را می‌توانید انتخاب و به رزومه‌ اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم گروه شغلی را دقیق و کاملا مرتبط انتخاب کنید؛ چون سیستم هوشمند جاب ویژن، براساس همین موارد به شما موقعیت‌‌‌های شغلی را پیشنهاد می‌دهد. همین طور اگر بعد از مدتی گروه و زمینه شغلی‌تان تغییر کرد حتما این بخش را اصلاح کنید و گروه شغلی جدید را اضافه کنید تا پیشنهادات شغلی مرتبط به شما پیشنهاد شود.

وارد کردن سابقه کاری کارجو

در بخش سوابق کاری، می‌توانید اطلاعاتی مثل عنوان شغلی، نام سازمان، زمینه فعالیت و تاریخ شروع و پایان همکاری را وارد کنید. با کلیک روی دکمه افزودن سابقه کاری جدید می‌توانید سوابق کاری خود را در این صفحه اضافه کنید.

در انتها قسمتی برای شرح وظایف و دستاوردهای شغلی وجود دارد. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را با دقت کامل کنید؛ چون اطلاعات دقیق‌تری از تجربیات کاری شما به کارفرما می‌دهد که می‌تواند وجه تمایز رزومه شما با سایر متقاضیان باشد.

تحصیلات دانشگاهی و مدارک کسب شده

می‌توانید اطلاعات تحصیلی شامل رشته و مقطع تحصیلی، نام دانشگاه، تاریخ شروع و پایان تحصیل  را در صفحه تحصیلات دانشگاهی وارد کنید.. در صورتی که تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) هم دارید با کلیک روی افزودن سابقه تحصیلی، تحصیلات دیگرتان را وارد کنید. سیستم هوشمند رزومه ساز جاب ویژن به طور اتوماتیک و براساس زمان شروع و پایان تحصیل، آن‌ها را به‌ترتیب زمانی معکوس مرتب سازی می‌کند.

مهارتها و نمونه کار

این بخش به تقویت و برجسته شدن رزومه شما کمک زیادی می‌کند و تکمیل آن پیشنهاد میشود. در این بخش میزان تسلط بر زبان‌‌‌های خارجی، آشنایی با نرم‌افزارها و هر نوع مهارت تکمیلی دیگری که دارید اضافه کنید. اگر به جز زبان انگلیسی با زبان خارجی دیگری آشنایی دارید با کلیک روی دکمه افزودن، می‌توانید سطح مهارت خود در آن زبان را نیز مشخص کنید.

یکی از امکانات ویژه رزومه ساز جاب ویژن، امکان درج لینک نمونه کار است. در بسیاری از موقعیت‌های شغلی مثل برنامه‌نویسی، گرافیک، عکاسی و تولید محتوا، اضافه کردن لینک نمونه کار در رزومه به تسریع روند گزینش و استخدام شما کمک زیادی می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم از این امکان استفاده کنید و رزومه‌تان را کامل‌تر کنید.

افزودن اطلاعات تکمیلی و ساخت رزومه

در آخرین بخش رزومه ساز هرگونه اطلاعات تکمیلی مثل دوره‌های آموزشی طی شده، جوایز و افتخارات، کتاب‌های و مقالات و فعالیت‌های داوطلبانه را اضافه کنید. تکمیل اطلاعات این بخش ضروری نیستند؛ اما مسلما به تکمیل‌‌تر شدن و تقویت رزومه کاری شما کمک زیادی خواهند کرد.

در بخشِ «درباره من» در چند خط کوتاه، چکیده‌ای از خود و تجربیات کاریتان را به کارفرما ارائه دهید. از آنجا که مسئول بررسی رزومه‌ها معمولا زمان بسیار کوتاهی صرف خواندن رزومه شما می‌کند افزودن این توضیح کوتاه می‌تواند شانس دیده شدن شما را افزایش بدهد.

علاوه بر این، در صورت تمایل می‌توانید عکس خود را نیز به رزومه اضافه کنید. البته حتما از عکس رسمی و ساده استفاده کنید و از قرار دادن تصاویر غیررسمی و نامناسب خودداری کنید.

امکان معرفی صوتی، یکی دیگر از خدمات ویژه و متمایزِ رزومه ساز جاب ویژن است! در این بخش این امکان را دارید که خود را در قالب فایل صوتی حداکثر ۲ دقیقه‌ای به کارفرما معرفی کنید.

در انتها روی پایان ثبت رزومه کلیک کنید. اکنون رزومه دو زبانه شما ساخته شد و در پروفایل شما قرار گرفت.

جمع‌بندی

دغدغه بسیاری از کارجویان، نوشتن رزومه کاری استاندارد و جذاب است تا به کمک آن بتوانند به شغل ایده‌‌آل خود دست پیدا کنند. سرویس رزومه ساز جاب ویژن امکانی ویژه برای کارجویان عزیز است که این دغدغه را برطرف می‌‌کند و امکان ساخت رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای را برای شما فراهم میکند. سرویس رزومه ساز حتی می‌تواند شانس استخدام شما را بیشتر کند و شما را به شغل رویایی‌تان برساند.

جاب ویژن بازدید : 23 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کارفرمایان و بخش منابع انسانی هر سازمان به دنبال راهکاری هستند تا اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری راجع به کارجویان در اختیار باشند و بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. با ثبت آگهی استخدام در سایت جاب ویژن می‌توانید از امکانات و تسهیلات ویژه کارفرمایان استفاده کنید و زودتر فرد موردنظر خود را به کار بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد: ثبت آگهی های استخدام کلیک کنید.

افزایش و گسترش کسب و کارهای مدرن و دیجیتال باعث به وجود آمدن موقعیتهای شغلی زیادی برای نیروی متخصص و تحصیل کرده شده است. با این حال، به دلیل حجم بالای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، انتخاب بهترین و شایسته ترین فرد از بین خیل عظیم متقاضیان کار دشوار و سختی به  نظر میرسد.

جاب ویژن با امکانات و خدمات ویژه خود فرصت شناخت بیشتر کارجویان را در اختیار کارفرمایان محترم و سازمانها و شرکتها قرار می‌دهد. اما ثبت آگهی در سایت استخدام جاب ویژن چطور انجام میشود و متن آگهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا به نکات مهم راجع به نحوه نوشتن متن آگهی اشاره کنیم.

سازمان‌های معتبر به کمک جاب ویژن، نیروهای متخصص خود را جذب میکنند

همکاری و اعتماد بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان و شرکت معتبر و بزرگ از سایت کاریابی جاب ویژن، به خوبی نشان‌دهنده میزان رضایت کارفرمایان محترم است. همچنین کارفرمایانی که تازه همکاری خود را با JobVision آغاز می‌کنند می‌توانند اولین آگهی خود را به صورت رایگان در سایت منتشر کنند. همچنین برای فرصتهای شغلی خارج از تهران، ثبت آگهی به صورت کاملا رایگان خواهد بود.
کارفرمایان می‌توانند علاوه بر ثبت آگهی در سایت و دریافت رزومه متقاضیان، در بانک رزومه جاب ویژن نیز جستجو کنند و در صورتی که رزومه‌ای منطبق با شرایط مد نظر آن‌هاست برای کارجویان، پیام ارسال کنند.

فواید ثبت آگهی استخدام در جاب ویژن

جاب ویژن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین وبسایت‌های کاریابی آنلاین، امکان جذب بهترین کارجویان را در اختیار کارفرمایان عزیز قرار می‌دهد و به لطف امکانات و ابزارهای هوشمند، پل ارتباطی کارآمد و موثری بین کارجو و کارفرما ایجاد می‌کند تا متخصصین و حرفه‌ای‌ترین متقاضیان را به شما معرفی کند.

از جمله مزایا و ویژگی‌های مثبت انتشار آگهی در سایت jobvision عبارتست از:

  • پیشنهاد بهترین کارجوها با استفاده از سیستم هوشمند انطباق رزومه
  • حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی
  • اطلاعات تکمیلی در مورد کارجو + نتایج آزمون‌های شخصیت‌شناسی
  • سرعت در روند گزینش با اطلاع از حقوق درخواستی متقاضیان
  • ارائه پشتیبانی رایگان به کارفرمایان
  • ثبت رایگان اولین آگهی تهران و البرز
  • ثبت رایگان کلیه آگهی مربوط به سایر شهرها

امکان ثبت آگهی استخدام رایگان 

کارفرمایان و مدیران منابع انسانی با ثبت آگهی در سایت و تعیین شرایط شغلی و مهارت‌ها و ویژگی‌های مدنظر، در مدت زمان کوتاهی رزومه‌های بهترین و منطبق‌ترین متقاضیان را دریافت کنند. jobvision از طریق سیستم هوشمند انطباق رزومه، آگهی شما را به مناسبت‌ترین کارجویان نمایش می‌دهد و به این ترتیب، شانس جذب شایسته‌ترین کارجو را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است ثبت اولین آگهی استخدام تهران و البرز رایگان است و در مورد سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هم امکان درج آگهی رایگان برای کارفرمایان وجود دارد.

بانک رزومه‌ جاب ویژن

سازمان‌ها، کارفرماها و مدیران منابع انسانی که به نمایندگی از سازمان به دنبال جذب بهترین کارجو هستند می‌توانند با جستجو در بانک رزومه، زودتر متقاضیان واجد شرایط را پیدا کنند. وجود ۱۶ فیلتر کاربردی و مختلف به کارفرما این امکان را می‌دهد که جستجوی خود را محدود و مشخص‌تر کند تا تنها رزومه‌های مرتبط و منطبق را مشاهده کند.

امکان بررسی رزومه‌ها و نشان کردن گزینه‌ها از جمله امکانات ویژه در بخش جستجوی بانک رزومه است. همچنین سازمان‌ها می‌توانند رزومه‌های مورد نظرشان با پرداخت هزینه خریداری کنند و در پوشه مخصوص ذخیره کنند و بعد با کارجویان تماس بگیرند و آن‌ها را از نظر شرایط تخصصیتر ارزیابی کنند. دسترسی به بانک رزومه‌ صدها کارجوی متخصص و باتجربه، اجازه انتخاب بهترین و شایسته‌ترین متقاضی را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

چطور یک آگهی استخدام استاندارد و حرفه ای بنویسیم؟

یکی از وظایف مهم بخش منابع انسانی هر مجموعه، پیگیری و هماهنگی انتشار آگهی‌های جذب نیرو در نشریات و وبسایت‌های آنلاین کاریابی برای جذب بهترین و متخصص‌ترین نیروی کار است. در بسیاری از شرکت‌های بزرگ، وظیفه ثبت آگهی به عهده کارشناس منابع انسانی قرار دارد؛ اما در برخی سازمان‌ها ممکن است مدیر واحد منابع انسانی اقدام به آماده سازی و انتشار آگهی در پلتفرم‌های مختلف بکند.

حتی در شرکت‌های کوچکتر، کارفرما ترجیح می‌دهد شخصا روند ثبت آگهی، بررسی رزومه و مصاحبه استخدامی را پیگیری کند تا نظارت بهتری بر نیروی انسانی مجموعه خود داشته باشد.

در هر صورت، صرف نظر از اینکه چه کسی مسئول انتشار و ثبت آگهی استخدام است؛ یکی از مهمترین کارهایی که قبل از ثبت آگهی لازم است انجام شود آماده سازی متن و نوشتن توضیحات شرایط شغل و الزامات کاری است.

توضیحات شغلی شفاف و واضح به کارجویان کمک می‌‌کند بهتر با شرح وظایف و مسئولیتهای شغلی آشنا شوند و تنها در صورتی برای شما رزومه ارسال کنند که واجد تمام شرایط باشند. در صورتی که به صورتی استاندارد و حرفه‌ای متن آگهی را نوشته باشید می‌توانید افراد متخصص و حرفه‌ای را جذب کنید و زودتر فرد مناسب را به کار بگیرید.

  • عنوان شغلی باید واضح و درست باشد
  • وظایف شغلی را دقیق توضیح دهید
  • دقت کنید وظایف شغلی با عنوان شغلی مرتبط باشد
  • راجع به شرایط کاری توضیح دهید
  • نحوه همکاری مثل امکان دورکاری، کار غیرحضوری و روزها و ساعات کاری را در آگهی توضیح دهید

جمع بندی

سایت استخدام آنلاین جاب ویژن فعالیت خود را از نمایشگاه کار شریف شروع کرده و در طول چند سال فعالیتش توانسته اعتماد کارفرمایان و سازمان‌های بزرگ و معتبر را به دست بیاورد و به یکی از مورداعتمادترین وبسایت‌های کارجویی اینترنتی در ایران بدل شود. مراحل ثبت آگهی استخدام در سایت جاب ویژن بسیار ساده است و کارفرمایان بعد از ثبت نام در سایت می‌توانند از طریق پنل کاربری خود، اقدام به انتشار آگهی بفرمایند. ثبت اولین آگهی استخدام تهران و البرز رایگان انجام میشود و در مورد سایر استان‌ها، بابت انتشار آگهی، هیچ هزینه‌ای از کارفرما دریافت نخواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم حین نوشتن و نگارش توضیحات آگهی شغلی را خدمت شما ارائه کنیم. هرچقدر متن آگهی شفاف تر و توضیحات کاملتر باشد کارجویانی برای شما ارسال رزومه میکنند که انطباق بالاتری با شرایط مدنظر شما خواهند داشت.
هدف ما ارائه بستر و پل ارتباطی بهتر و قابل اعتمادتر بین کارفرما و کارجو است تا هم کارفرمایان بتوانند نیروی متخصص مدنظر خود را پیدا کنند و هم متخصصین جویای کار زودتر بتوانند موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند و استخدام شوند.

 

جاب ویژن بازدید : 14 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

دوره‌های کارآموزی (internship) دوره‌هایی هستند که به منظور آماده‌سازی افراد جهت ورود به محیط کار برگزار می‌شوند. با اینکه تحصیلات دانشگاهی دانش و تخصص لازم را فرآهم می‌آورند، ولی شرایط محیط کار در دانشگاه تدریس نمی‌شوند و در بسیاری از مشاغل، تجربه و سابقه کار، حرف اول را می‌زند. از سوی دیگر، سازگاری با محیط کار و کسب تجربه می‌تواند زمان‌بر باشد و به احتمال زیاد، کسی که مستقیما از دانشگاه وارد بازار کار می‌شود، به اندازه‌ی یک فرد با تجربه، کارایی ندارد. گذشته از این‌ها، فرهنگ سازمانی و روتین کاری هر شرکتی با شرکت‌های دیگر متفاوت است و حتی اگر یک فرد با تجربه وارد یک سازمان جدید شود، برای تطبیق با شرایط جدید، اندکی زمان نیاز دارد.

خیلی از سازمان‌ها در صنایع و بازارهای مختلف، نیازمند استخدام کارآموز هستند. سازمان‌ها اهداف مختلفی را از برگزاری دور‌های کارآموزی، دنبال می‌کنند. یکی از این اهداف، شناسایی مستعدترین گزینه‌ها برای به‌کارگیری در جایگاه‌های شغلی دائمی است. دوره‌های کارآموزی، مزیت‌های زیادی، هم برای کارآموزان و هم برای سازمان‌های ارائه‌دهنده‌ی این دوره‌ها دارند.

اگر علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های کارآموزی هستید، کلیک کنید.

کارآموزی فرصتی استثنائی برای کارجویان تازه‌کار و بی‌سابقه برای یادگیری مهارت‌ها و تجربیات کاری مورد نیاز است. در این دوره شما در کنار اساتید و همکاران حرفه‌ای و باتجربه قرار می‌گیرد و تحت نظارت و راهنمایی آن‌ها، اصول و مهارت‌های لازم کار را فرا می‌گیرید. موقعیت کارآموزی نقطه شروع بسیار خوبی برای ورود به دنیای حرفه‌ای است و فردی که مسیر شغلی خود را با این دوره شروع کرده باشد می‌تواند به سرعت در کارش پیشرفت کند و به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا سازمان‌ها دوره‌های کارآموزی برگزار می‌کنند و این دوره‌ها چگونه می‌توانند دروازه‌‌ای برای ورود به بازار کار و موفقیت حرفه‌ای باشند.

دلیل سازمان‌های تجاری برای برگزاری دوره‌های کارآموزی چیست؟

کارفرمایان از طریق برگزاری این دوره‌ها می‌توانند شایسته‌ترین نیروها را با دستمزدی پایین جذب کرده و در سیستم خود، پرورش دهند. به علاوه، اگر این دوره‌ها رایگان نباشد، دستمزد آن‌ها در مقایسه با یک شغل واقعی، بسیار پایین‌تر است. بنابراین، مقدار زیادی از کارهای سازمان، توسط کارآموزهایی انجام می‌شود که یا دستمزدی نمی‌گیرند یا دستمزد بسیار پایینی دارند.

هدف اصلی سازمان‌ها از برگزاری اصلی دوره‌های کارآموزی، پیدا کردن استعداد‌های برتر و ارائه‌ی پیشنهاد استخدام به آن‌ها در پایان دوره است.

در کل می‌توان گفت که دوره‌های کارآموزی، مزایای زیر را برای کارفرمایان دارند:

  • استفاده از دانش و مهارت کارآموزان بدون پرداخت دستمزد یا با دستمزد پایین در طول مدت دوره: یکی از تفاوت‌های اصلی کارآموزی، پرداخت حقوق کمتر به کارجویان است. به این ترتیب، کارفرما می‌تواند با استخدام کارآموز در هزینه‌های جذب نیروی انسانی خود صرفه‌جویی کند.
  • انتخاب شایسته‌ترین افراد برای استخدام در سازمان: به کارگیری جوانان جویای کار می‌تواند انرژی و انگیزه را در محیط کار بیشتر کند و در نهایت باعث بازدهی و کارایی بیشتر کارکنان شود. داشتن نیروهایی که مدام در حال یادگیری و به روز کردن اطلاعات و آموخته‌های خود هستند باعث رشد و پیشرفت بیشتر سازمان هم می‌شود.
  • پرورش نیروی متعهد، مطابق با سیاست‌ها و فرهنگ سازمان به منظور حداکثر کارایی: فردی که تازه کار خود را به عنوان کارآموز شروع کرده قبلا در هیچ شرکت و سازمانی نبوده و این شرکت اولین مواجهه او با محیط کاری حرفه‌‌ای است. به این ترتیب، کارفرما می‌تواند او را دقیقا مطابق با سیاست‌ها و رویه‌های سازمانی خود آموزش دهد و نیرویی کارآمد و کاملا مناسب محیط کاری خود پرورش دهد.
  •  ایجاد روابط سازنده با دانشگاه: روابط بین دانشگاه و صنعت همواره می‌تواند فرصتی متقابل باشد.
  • افزایش مهارت‌های نظارتی پرسنل کنونی: پرسنل با نظارت بر عملکرد کارآموزان، مهارت‌های نظارتی خود را تقویت می‌کنند
  • بهبود نام برند و اعتبار سازمان: ارائه‌ی دوره‌های کارآموزی می‌تواند سبب افزایش آگاهی از برند در میان مردم شود.
  • کدام مشاغل دوره‌های کارآموزی دارند؟

    مشاغلی که نیازمند تجربه می‌باشند، دوره‌های کارآموزی دارند. به طور کلی می‌توان گفت که رایج‌ترین دوره‌های کارآموزی عبارتند از:

    • دوره‌های کارآموزی هنر: هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی، کارآموزی در موزه‌ها و ...
    • دوره‌های کارآموزی کسب‌وکار: تمرکز این دوره‌ها روی جنبه‌های عملیاتی کسب‌وکار مثل زنجیره‌ی تأمین یا مدیریت است.
    • دوره‌های کارآموزی مدیریت کسب‌وکار: در این دوره‌ها، تمرکز روی جنبه‌های مدیریتی شرکت‌ها است.
    • دوره‌های کارآموزی طراحی: طراحی داخلی، معماری، طراحی گرافیک و ...
    • دوره‌های کارآموزی مهندسی: مهندسی عمران، مهندسی صنعتی و ...
    • دوره‌های کارآموزی فشن: مدیریت تولید، عکاسی و ...
    • دوره‌های کارآموزی مالی: مثل دوره‌های حسابداری، دوره‌های کارآموزی بانک و ...
    • دوره‌های کارآموزی منابع انسانی: تحلیل‌گر، پژوهشگر یا مدیر منابع انسانی،
    • دوره‌های کارآموزی IT و برنامه‌نویسی: توسعه‌ی وب، امنیت سایبری، توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و ...
    • دوره‌های کارآموزی بازاریابی: دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و ...
    • دوره‌های کارآموزی حقوق: دوره‌های وکالت، کارآموزی دادگستری و ...
    • دوره‌های کارآموزی پزشکی و پرستاری: دوره‌های کارآموزی در بیمارستان، دوره‌های روانپزشکی، پژوهش بالینی و ...
    • دوره‌های کارآموزی فروش: فروش تجاری، فروش به مشتریان، هوش بازار و ...

    چرا دوره‌های کارآموزی برای کارجویان خوب هستند؟

    شما به عنوان یک کارآموز، شانس این را خواهید یافت تا در کنار افراد حرفه‌ای کار کنید و با آن شغل، آشنا شوید. دوره‌های کارآموزی، نه تنها تجربه‌ی کار واقعی را برای شما فرآهم می‌آورند، بلکه این فرصت را به شما می‌دهند تا چیزهای زیادی از افراد حرفه‌ای بیاموزید. به علاوه، در صورتی که مهارت‌های میان‌فردی خوبی داشته باشید، می‌توانید ارتباطاتی قوی با دیگر کارآموزن و با مربیان خود برقرار کنید.

    در مجموع می‌توان گفت که یک دوره‌‌ی کارآموزی، مزایای زیر را برای کارجویان دارد:

    • افزایش تجربه جهت حضور در محیط‌های کاری
    • کسب سابقه کار با توجه به بیمه شدن از طرف کارفرما
    • بعضی از دوره‌های کارآموزی دارای دستمزد نسبتا خوبی هستند
    • ایجاد روابط سازنده با افراد با تجربه در آن حرفه
    • احتمال استخدام شدن در سازمان برگزار کننده‌ی دوره در صورت عملکرد مناسب
    • تعیین مسیر پیشرفت حرفه‌ای
    • فهمیدن اینکه آیا به آن کار علاقه دارد یا خیر
    • کسب مهارت‌های جدید و تقویت مهارت‌های کنونی
    • ایجاد اعتماد به نفس

    برای مشاهده‌ی دوره‌های کارآموزی در رشته‌های مختلف کلیک کنید.

    دوره‌های کارآموزی را چگونه پیدا کنیم؟

    بهترین راه برای پیدا کردن دوره‌های کارآموزی این است که در سایت‌های کاریابی اینترنتی مثل جاب ویژن به نشانی www.jobvision.ir آگهی‌های استخدام کارآموز یا آگهی‌های نیازمند نیروی کار با سابقه‌ی زیر دو سال را جستجو کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمای جذب کارآموز مراجعه کنید.

     

     

     

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 301
  • بازدید سال : 1,421
  • بازدید کلی : 3,445