loading...
جاب ویژن
جاب ویژن بازدید : 40 دوشنبه 29 شهریور 1400 نظرات (0)

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با وضعیت کاریابی در یزد صحبت کنیم. استان یزد یکی از استان‌های مرکزی کشورمان است که طی آخرین سرشماری سال 1395، حدود 1.138.533 نفر جمعیت داشته است. در شهر و استان یزد صنایع بزرگ و مشهوری وجود دارند که زمینه‌ساز ایجاد موقعیت‌های شغلی و استخدام یزد شده‌اند.

استان کویری یزد اقتصادی وابسته به صنعت و معدن دارد و بخش اقتصادی خدمات با اختلاف بسیار اندکی، عمده‌ی فرصت‌های استخدام امروز یزد را به خودش اختصاص داده است. این استان دارای معادن متعددی است و صنایع اصلی استان، صنایع فولاد، کاشی و سرامیک و شیشه هستند متأسفانه نرخ بیکاری در استان یزد در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است. این در حالی است که موج جمعیتی یزد از سن استخدام رد شده و در سال‌های آینده، موج جمعیتی دیگری به این سن می‌رسد که قطعا رقابت برای پیدا کردن شغل در این استان را سخت‌تر هم می‌کند.

وجود معادن معدنی مانند سنگ آهن در این استان باعث شده تا یزد به‌عنوان بهشت معادن شناخته شود و از نظر مواد معدنی در جایگاه دوم قرار بگیرد؛ به همین دلیل فرصت‌های شغلی و استخدام جدید زیادی در این استن ایجاد شده است. به علاوه شرکت‌ها و کارخانجات بزرگی مانند کارخانه کاشی، نساجی، کارخانه فولاد و گندله‌سازی هم فرصت‌های شغلی بیشماری را برای کارجویان یزدی ایجادکرده‌اند.

با توجه به ماهیت کویری استان و بحران آب در یزد، بخش کشاورزی در این استان توسعه‌ی چندانی نیافته و تنها راه ایجاد شغل در یزد، توجه به بخش صنعت و معدن است. البته گردشگری نیز پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال در یزد دارد ولی متأسفانه هم به دلیل بحران کرونا و هم به دلیل سوء مدیریت، این حوزه‌ی درآمد‌زا برای کشور، توسعه‌ی چندانی نداشته است.

 وجود صنایع، مکان‌های دیدنی و تاریخی در این استان باعث شده تا بخش زیادی از کارجویان یزدی در بخش خدمات به ویژه بخش گردشگری و صنایع دستی مشغول به کار شوند. 

بازار کار بخش‌های اقتصادی مختلف در استان یزد

به طور کل بخش خدمات، کشاورزی و صنعت و معدن، بخش اقتصادی استان یزد را تشکیل می‌دهند که بخش صنعت و معدن و خدمات بیشترین تاثیر را بر اقتصاد این استان داشته‌اند و بسیاری از افراد جویای کار در یزد در این موقعیت‌های شغلی استخدام می‌شوند. در ادامه وضعیت اشتغال را در هر یک از بخش‌ها به صورت مجزا بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم کدام بخش بیشترین بازار کار در یزد را به خود اختصاص دادند و بیشتر آگهی‌های استخدم در یزد مربوط به کدام بخش است

بازار کار عالی در بخش صنایع و معادن

وجود معادن و صنایع مختلف باعث اشتغال‌زایی زیادی در این استان شده است. استان یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان توسعه‌یافته صنعتی به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده کارجویان زیادی از سایر شهرها نیز برای پیدا کردن کار و استخدام شدن به این استان مهاجرت کنند. لازم به ذکر است استان یزد از بین 24 رشته صنعتی در 6 رشته کانی غیرفلزی، نساجی، فلزات اساسی، ماشین‌آلات برقی، تولیدات پلاستیکی، لاستیکی و کاغذی از سهم بالای میانگین برخوردار است و وضعیت مطلوبی دارد. چنانچه سایر رشته‌ها نیز رونق خوبی پیدا کنند و از ظرفیت‌های طبیعی، علمی، انسانی و فرهنگی استان یزد استفاده بهینه‌تری شود می‌توان امیدوار به افزایش موقعیت‌های شغلی و استخدام یزد و کاهش نرخ بیکاری استان بود.

یزد یکی از استان‌های صنعتی ایران، است که بخش صنعت حدود ۴۵ درصد از اشتغال کل استان را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین به نظر می‌رسد بیشترین اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند کاشی و لعاب، معدن، نساجی و پوشاک، فولاد، لاستیک و پلاستیک باشد.

بیشترین آمار استخدام یزد در اختیار خدمات

۵۰ درصد از نیروی کار این استان مختص به بخش خدمات است. بخش خدمات بالاترین میزان اشتغال کارجویان یزد را دارد که از مهم‌ترین بخش‌های این حوزه می‌توانیم به صنایع دستی، گردشگری و توریسم، سلامت، فناوری اطلاعات و اصناف اشاره کنیم. متاسفانه مشکلات زیادی در بخش‌های گردشگری و سلامت مانند گمنامی برخی از مکان‌های تاریخی برای گردشگران، عدم پیشرفت نمایشگاه‌های دائمی و نبود سرمایه‌گذار وجود دارند.

شهر یزد یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی ایران و بناهای تاریخی و سنتی ارزشمندی در این شهر وجود دارد. این شهر در سال 1396 به دلیل معماری تاریخی و سنتی‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بنابراین صنعت گردشگری و توریسم یکی از نقاط قوت اقتصاد این استان است و سالیانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از بناهای تاریخی و بافت سنتی یزد به این استان سفر می‌کنند. رونق گردشگری باعث رونق اقتصادی و به وجود آمدن فرصت‌های شغلی مرتبط با گردشگری شده است. افزایش میهمان سراها و هتل‌ها و رستوران‌ها برای پذیرایی از گردشگران منجر به افزایش مشاغلی چون راهنمای گردشگری شده است.

کم آبی مانعی برای توسعه کشاورزی

بخش کشاورزی که تنها حدود ۸٪ از اشتغال کل استان را به خود اختصاص داده است به علت کمبود آب و خشکی زیاد هوا پیشرفت زیادی نداشته است. اما جالب است بدانید که استان یزد در تولید روناس، دامداری، دامپروری، تولید گوشت، پسته، انار، زردآلود و قیسی و زعفران جایگاه خوبی در کشور دارد. فارغ‌التحصیلان رشته‌ کشاورزی می‌توانند به‌عنوان مشاور یا کارگر استخدام شوند. البته اگر از سرمایه خوبی برخوردار هستید، می‌توانید در زمینه تولید پسته، روناس و صادرات زعفران هم مشغول به کار شوید.

شانس بالای استخدام با مدرک دیپلم در شهر یزد

پیدا کردن فرصت‌های استخدام دیپلم در یزد چندان سخت نیست. بیشترین آمار به کار گمارده شدگان در سال ۱۳۹۸ در یزد در اختیار دو گروه افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر و افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده است. به ویژه در خود شهر یزد، بسیاری از کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی خدمات، نیاز بالایی به جذب نیروی کار دارای مدرک دیپلم دارند.

آمار بالای استخدام دولتی در مقایسه با سایر استان‌ها فعال بودن بخش‌های خدمات و صنعت در استان یزد باعث شده تا بخش قابل توجهی از فرصت‌های شغلی مربوط به سازمان‌های دولتی باشد. به همین دلیل تعداد زیادی از آگهی‌های استخدام یزد مربوط به سازمان‌های دولتی هستند.

بهترین روش کاریابی در یزد

ما می‌توانید با مراجعه به سایت استخدام جاب ویژن فرصت‌های شغلی ثبت شده در یزد را پیدا کنید. برای این کار کافی است که در بالای صفحه‌ی اصلی این سایت، فیلتر «شهر» را روی گزینه‌ی «تمام شهرهای یزد» قرار دهید و روی دکمه‌ی «جستجو در مشاغل» کلیک کنید تا فرصت‌های شغلی ثبت شده در سرتاسر استان یزد به شما نمایش داده شوند.

 

جاب ویژن بازدید : 19 یکشنبه 21 شهریور 1400 نظرات (0)

شرکت دیجی کالا برای حفظ حضور قدرتمند خود و شرکت‌های تابعه‌اش در فضای مجازی که این روزها به شدت رقابتی شده است، به طور پیوسته نیاز به جذب متخصصان مختلف در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ دارد. بنابراین، ممکن است که هر چند ماه یکبار آگهی‌های استخدام دیجی کالا را در وب‌سایت‌های استخدام و کاریابی مشاهده کنید.

فروشگاه دیجی کالا که در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد، کار خودش را تنها با فروش محصولات دیجیتالی به‌صورت آنلاین مثل دوربین عکاسی و گوشی همراه شروع کرد. این استارت‌آپ از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های کشور است که توانست سریعا به رشد چشمگیری دست پیدا کند و به بزرگ‌ترین وب‌سایت تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. امروزه هر کالایی را که تصور کنید، دیجی کالا به فروش می‌رساند.

این اعتبار بالای دیجی کالا خیلی از کارجویان را به این فکر می‌اندازند که چگونه می‌توان در دیجی کالا استخدام شد؟ باید گفت که این کار چندان سخت نیست. یک فروشگاه اینترنتی با این عظمت و وسعت، فرصت‌های شغلی تخصصی و غیرتخصصی متعددی دارد. از برنامه‌نویس گرفته تا راننده و حراست، امکان جذب و استخدام شدن در بزرگ‌ترین سازمان‌های تجارت الکترونیک ایران را دارند.

بعد از کرونا وضعیت اشتغال دیجی کالا چگونه است؟

سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت قرنطینه، میزان خرید آنلاین به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرد. به همین منظور، شرکت دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران برای پاسخگویی به این حجم بالای مشتریان تصمیم به افزایش نیروی انسانی خود گرفت. همچنین در 8 استان کشور، انبارهای دیجی کالا راه اندازی شد تا محدودیت‌های ارسال کالا حذف شوند. بنابراین، دیجی کالا اعلام کرد که به استخدام 2 هزار نیروی کار جدید نیاز دارد. فاز اول جذب نیرو در بخش ارسال کالا، انبارداری و لجستیک بود.

همچنین دیجی کالا برای کمک به افرادی که بعد از بیماری کرونا کارشان را از دست داده‌اند اعلام کرد که اولویت استخدام با کسانی است که در دوره کرونا بیکار شده اند. همانطور که پیش از این گفتیم بخش بزرگی از نیروی کار مورد نیاز دیجی کالا در حال حاضر مربوط به بخش عملیات است و شامل مشاغلی مانند توزیع و ارسال کالا، کارگر ساده، انباردار، لجستیک، کارگر انبار، راننده و … می‌شود.

استخدام کارشناس عملیات در شرکت دیجی کالا

این کارشناسان باید با مراکز فروش در شهر تهران و دیگر استان‌های کشور هماهنگ باشند و کارهای روزانه را پیش ببرند، فرآیندهای عملکردی را بهینه‌سازی نمایند تا با حفظ کیفیت، کارایی آن‌ها به حداکثر برسد، ماموریت کاری انجام دهند و گزارش‌های روزانه و عملکرد مراکز فروش مختلف را بررسی کنند. یک کارشناس عملیات باید بتواند تحت فشار عملکرد خوبی داشته باشد. شرکت دیجی‌کالا برای این جایگاه شغلی بدون در نظر گرفتن رشته‌ تحصیلی، مدرک لیسانس و حداقل یک سال سابقه کار در این حوزه می‌خواهد.

فروشگاه دیجی‌کالا روزانه تعداد بسیار زیادی سفارش دریافت می‌کند و به همین دلیل باید به سرعت محصولات سفارش داده‌شده را آماده کرده و برای مشتریان ارسال کند. چنین کاری در چنین مقیاس بزرگی، نیازمند کارشناسان عملیات سریع است.

استخدام مهندس الکترونیک در دیجی کالا

این شرکت برای اجرای اتوماسیون انبارهای بزرگ خود نیازمند مهندسان الکترونیک و اتوماسیون است. دیجی‌کالا از کسانی که با طراحی جعبه کنترل و قطعات آن مثل رله‌ها، منبع تغذیه و … آشنا هستند، در برنامه‌نویسی میکروکنترلر متخصص هستند، تجربه‌ی کار کردن با زبان برنامه‌نویسیC++  را دارند، مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند و می‌توانند با سیستم عامل رسپین کار کنند در این شغل دعوت به همکاری می‌کند.

موقعیت‌های شغلی دیجی کالا

از آن‌جایی که دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است و محصولی تولید نمی‌کند. تنها در حوزه‌هایی مثل  فروش و توزیع کالا، برنامه‌نویسی، بازاریابی (دیجیتالی و …)، مالی و حسابداری، مدیریت بازرگانی و تمامی حوزه‌های مرتبط و تعدادی شغل غیرتخصصی مثل کارگر ساده، راننده، اپراتور تلفن، نگهبان، انباردار  و … دارد.

به گزارش دیجیاتو حدود ۷۷٪  جایگاه‌های شغلی دیجی کالا مربوط به بخش عملیات (پخش و توزیع، انبار، امور مشتریان و محتوا)  ۵٪ مربوط به بخش فناوری (طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و موارد مربوط به فناوری ارتباطات) و ۱۸٪ مربوط به بخش غیرعملیات (منابع انسانی، حقوقی، بازاریابی، تجربه مشتریان، توسعه‌ی کسب‌وکار) است.

استخدام دیجی کالا در موقعیت شغلی تحلیل‌گر داده

این فروشگاه آنلاین برای تحلیل داده‌های گردآوری شده از رفتار مشتریان به صورت هفتگی و ماهانه، معنی کاربردی دادن به داده‌ها، شناسایی مشکلات، فرصت‌ها و راه‌حل‌ها، ارزیابی عملکرد خدمات، پیشنهاد دادن برای تصمیم‌گیری‌ها بر اساس تحلیل داده‌ها و همکاری با تیم‌های مختلف برای تعیین بهبودهای محتمل، نیازمند فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط مثل مدیریت کسب‌وکار است.

موقعیت شغلی نماینده‌ی فروش کالا در دیجی کالا

تعداد زیادی آگهی‌ استخدام دیجی کالا مربوط به مشاغل مرتبط با بخش فروش است. یکی از این شغل‌ها، نماینده‌ی فروش کالاهای پرمصرف است. این کالاها، فراوان‌ترین نوع کالاهای دیجی کالا هستند. دیجی کالا برای این جایگاه شغلی تأکید زیادی روی تحصیلات و مدرک ندارد و بیشتر به مهارت‌های نرم مثل مهارت‌های ارتباطی، توجه می‌کند.

استخدام مدیر برنامه‌ریزی عملیات دیجی کالا

این فروشگاه اینترنتی از فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی صنایع که سابقه‌کار زیادی در حوزه‌ی برنامه‌ریزی عملیات دارند، ، دارای دانش کنترل قیمت هستند، به زبان انگلیسی مسلط هستند و به خوبی با سیستم‌های EPR آشنایی دارند، در جایگاه شغلی مدیر برنامه ریزی عملیات دعوت به همکاری می‌کند.

استخدام در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ در دیجی کالا

یکی از کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های هر هر کسب‌وکاری، بخش دیجیتال مارکتینگ آن است. این بخش شامل جایگاه‌های شغلی مختلفی مثل موارد زیر است:

متخصص بازاریابی محتوایی

متخصص سئو

متخصص ایمیل مارکتینگ

تحلیل‌گر

متخصص مدیریت و تولید محتوا

و …

اشتغال‌‌زایی شرکت دیجی کالا

بر اساس اطلاعات صفحه ویکی پدیای این شرکت، روزانه بیش از 4/5 میلیون بازدیدکننده دارد و 85% سهم بازار فروش آنلاین را به خود اختصاص داده است. دیجی کالا به جز فروشگاه آنلاین، زیرمجموعه‌های متعددی مثل فیدیبو، دیجی استایل، دیجی کلاب، دیجی نکست، کمدا، دیجی پی، دیجی اکسپرس و پیندو هم دارد و روز به روز بر دامنه فعالیت‌های خود می‌افزاید.

در حال حاضر بیش از 8200 نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف این شرکت مشغول به کار شده‌اند. همچنین بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است، دیجی کالا در نظر دارد تعداد پرسنل خود را امسال به 10 هزار نفر برساند. این امر موقعیت شغلی فوق العاده ای برای کارجویانی است که به دنبال موقعیت‌های شغلی و استخدام شدن در دیجی کالا هستند.

استخدام برنامه‌نویس‌ در دیجی کالا

دیجی کالا از مهندسین تست نرم‌افزار، برنامه‌نویسان بکند و فرانت-اند، مهندسین نرم‌افزار، برنامه‌نویسان React Native و … دعوت به همکاری می‌کند.

امروزه بازار کار برنامه‌نویسی بسیار داغ است و شرکت دیجی کالا نیز همانند هر کسب‌وکار اینترنتی دیگری برای انجام کارهایی مثل توسعه‌ و به‌روزرسانی اپلیکیشن، برنامه‌نویسی فرانت-اند و بک‌اند، توسعه‌ی وب و … نیاز بالایی به جذب و استخدام برنامه‌نویس‌ها دارد.

این شرکت به طور پیوسته در تلاش است تا تیم‌های برنامه‌نویسی خود را تقویت نماید تا سایت دیجی کالا و وب‌سایت فروشگاه‌های تابعه‌ی خود را در بهینه‌ترین حالت ممکن حفظ کرده و روز‌به‌روز تجربه‌ی کاربران از جستجوی محصولات و خدمات آنلاین و خرید کردن از این فروشگاه را بهبود بخشد.برای مشاهده فرصت‌های استخدامی در شرکت دیجی کالا می‌توانید به سایت استخدام جاب ویژن سر بزنید.

جاب ویژن بازدید : 23 یکشنبه 21 شهریور 1400 نظرات (0)

سازمان‌های بسیاری برای توسعه‌ی وب نیازمند آگهی استخدام برنامه نویس PHP هستند PHP .یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که بیش از ۲۵ سال قدمت دارد. با اینکه از زمان معرفی این زبان، تاکنون زبان‌های متعددی برای توسعه‌ی وب معرفی شده است اما زبان برنامه‌نویسی PHP هنوز زنده است.

هنوز بیش از ۸۰ درصد از وبسایت‌ها از PHP استفاده می‌کنند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد. PHP به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره شناخته می‌شود که می‌توان از آن برای توسعه‌ی وبسایت‌های داینامیک و واکنش‌پذیر استفاده کرد.

با اینکه امروزه زبان‌های بسیار قدرتمندی مثل پایتون، جاوااسکریپت، رابی، گو و … توسعه یافته‌اند که می‌توان از آن‌ها به جای PHP استفاده کرد، اما مزایای متعدد این زبان برنامه‌نویسی مثل راحت بودن یادگیری و استفاده، منبع باز بودن، چند منظوره بودن و سریع بودن، سبب شده که همچنان، خیلی از توسعه‌دهندگان وب، ترجیح دهند با این زبان برنامه‌نویسی کار کنند.

در ادامه می‌خواهیم این زبان برنامه‌نویسی و کاربردهای آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم و به بررسی شرایط استخدام برنامه نویس PHP بپردازیم. در انتها نیز در رابطه با درآمد این زبان برنامه‌نویسی و نحوه‌ی پیدا کردن آگهی‌های استخدام آن صحبت خواهیم کرد.

زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه‌نویسی PHP برگرفته از عبارت Hypertext Processor یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره است که به ویژه برای توسعه‌ی وب مناسب می‌باشد و می‌توان آن را درون اسکریپت HTML جاسازی کرد. کدهای PHP در سطح سرور اجرا می‌شوند.

این زبان برنامه‌نویسی به قدری قدرتمند و محبوب است که مهم‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا، یعنی وردپرس و یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، یعنی فیسبوک، از آن استفاده می‌کنند.

کد PHP روی پلتفرم‌های مختلف (شامل ویندوز، لینوکس، مک و …) اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی که از پایگاه‌های داده‌ی متنوعی پشتیبانی می‌کند، به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است. شما می‌توانید برنامه‌ی PHP را از وبسایت رسمی آن دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

تحصیلات مورد نیاز برای استخدام برنامه نویس php

همانند همه‌ی مشاغل برنامه‌نویسی، کارفرماها تأکید چندانی به تحصیلات ندارند. البته حداقل مدرک کاردانی مهندسی نرم‌افزار یا دیگر رشته‌های مرتبط می‌تواند شانس استخدام شما را بالا ببرد.

وظایف شغلی برنامه‌نویس PHP

برنامه‌نویسی PHP کاربردهای مختلفی دارد و وظایف و مسئولیت‌های برنامه‌نویسان PHP در سازمان‌های مختلف، تفاوت‌های زیادی با هم دیگر دارند. با این حال، می‌توان مجموعه‌ای از کارها و مسئولیت‌ها را به عنوان مهم‌ترین وظایف کسی که در این جایگاه شغلی قرار می‌گیرد، نام برد:

  • توسعه، تست کردن و راه‌اندازی به موقع اپلیکیشن‌های بر پایه‌ی وب
  • شناسایی و حل کردن مشکلات مرتبط با سازگاری شامل مشکلات در کدنویسی، CSS و HTML
  • تست کردن وبسایت‌ها در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف (موبایل، کامپیوتر و تبلت) به منظور پیدا کردن مشکلات وبسایت‌ها و رفع آن‌ها
  • جستجو و سنجش اپلیکیشن‌های جایگزین برای اپلیکیشن‌های موجود
  • طراحی، به کارگیری و توسعه‌ی نرم‌افزار
  • مشارکت در معماری و توسعه‌ی نرم‌افزار
  • تحلیل، برنامه‌نویسی، تست کردن و رفع باگ نرم‌افزار
  • اعمال تغییرات در اپلیکیشن برای بهبود سرعت آن
  • کار کردن به صورت هماهنگ با تیم فناوری اطلاعات
  • اطمینان از عملکرد نرم و روان فرآیندها و زیرساخت‌های وب
  • مستندسازی نرم‌افزارهایی که توسعه داده می‌شوند

مهارت‌هایی که یک برنامه نویس PHPباید بلد باشد

  • آشنایی با وب‌فریم‌ورک‌های PHP
  • آشنایی با فناوری‌های فرانت-اند شامل CSS3، جاوااسکریپت و HTML
  • آشنایی با برنامه‌نویسی PHP شیء گرا
  • مهارت در کار کردن با ابزارهای ورژنینگ مثل Git، مرکوریال، CVS و SVN
  • آشنایی با پایگاه‌های داده SQL/NoSQL
  • توانایی مدیریت پروژه
  • مهارت در حل مسئله
  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • مهارت در کار تیمی
  • انعطاف‌پذیری
  • آشنایی با Ajax، jQuery و MySQL
  • آشنایی با معماری فریم‌ورک APIs، یونیکس/لینوکس و MVC
  • مهارت در تفکر انتقادی
  • مسلط بودن به وردپرس

سابقه کار در برنامه‌نویسی PHP

حداقل سابقه کار مورد نظر اکثر کارفرمایان در استخدام برنامه نویس PHP، دو سال سابقه‌ی کار کردن به عنوان برنامه‌نویس PHP است. معمولا، در صورتی که تازه فارغ‌التحصیل شده و هیچ سابقه‌ای در بازار کار نداشته باشید، باید در دوره‌های کارآموزی برنامه‌نویسی PHP شرکت کنید. معمولا کارفرمایان از شما انتظار دارند که قبلا روی یک پروژه‌ی PHP کار کرده باشید.

شرایطی که در بالا برای شغل برنامه‌نویسی PHP بیان کردیم، در تمامی سازمان‌ها یکی نیستند. همانطور که قبلا گفتیم، هدف هر سازمانی از استخدام برنامه نویس PHP با سازمان‌های دیگر متفاوت است و بر این اساس، شایستگی‌های مورد نظر کارفرمایان مختلف برای احراز این شغل، با هم دیگر فرق دارد.

تبدیل شدن به یک برنامه نویس php

تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس PHP کار چندان دشواری نیست. این زبان برنامه‌نویسی، منبع باز و رایگان است و به راحتی می‌توانید یادگیری آن را شروع کنید. شما می‌توانید به صورت خودآموز این زبان را که شباهت زیادی به زبان C دارد، یاد بگیرید. راه دیگر یادگیری زبان برنامه‌نویسی PHP، گذراندن دوره‌های آموزشی است. زمانی که با کدنویسی این زبان آشنا شدید، می‌توانید به عنوان کارآموز برنامه‌نویسی PHP مشغول به کار شدید و در یک زمینه، مثل توسعه‌ی وب، متخصص شوید. سپس می‌توانید برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP رزومه بفرستید.

همانطور که پیش از این گفتیم، این شغل نیازمند تحصیلات خاصی نیست ولی داشتن یک مدرک تحصیلی مهندسی نرم‌افزار یا دیگر رشته‌های مرتبط، شانس پیدا کردن کار برای شما را بالا می‌برد.

جمع‌بندی

زبان برنامه‌نویسی PHP یک زبان برنامه‌نویسی است که به ویژه در توسعه‌ی وب کاربرد دارد و سال‌ها از معرفی آن می‌گذرد. این زبان برنامه‌نویسی با وجود قدیمی بودن هنوز کاربردهای زیادی دارد تقریبا ۸۰ ٪ از سایت‌های امروزی توسط PHP نوشته شده‌اند. همچنین، سیستم‌های مدیریت محتوا نیز بر پایه‌ی PHP هستند.

این زبان برنامه‌نویسی سطح سرور، قابل جاگذاری درون HTML است و به دلیل منبع باز بودن، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته همین ویژگی منبع باز بودن سبب کاهش امنیت این زبان شده است. با وجود توسعه‌ی زبان‌های بسیار خوبی مثل پایتون و جاوااسکریپت که می‌توانند جایگزین PHP شوند، زبان PHP هنوز اهمیت خودش را از دست نداده است.

برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس PHP تحصیلات خاصی نمی‌خواهید ولی باید مهارت‌های نرمی مثل توانایی حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، مهارت در کار تیمی و مهارت‌های سختی مثل آشنایی با فناوری‌های فرانت-اند، کار کردن با پایگاه‌های داده و آشنایی با برنامه‌نویسی شیء‌گرا به زبان PHP را داشته باشید. همچنین، گذراندن یک دوره‌ی کارآموزی برنامه‌نویسی PHP نیز ضروری است.

یک برنامه‌نویس PHP کارهایی مثل کدنویسی و توسعه‌ی نرم‌افزار و افزونه، به ویژه نرم‌افزارهای تحت وب، تست و تحلیل نرم‌افزار، شناسایی باگ و رفع باگ را انجام می‌دهد

استخدام برنامه نویس php مزایایی مثل بازار کار خوب، درآمد بالا و امکان دورکاری دارد. همچنین، یک برنامه‌نویس PHP می‌تواند کسب‌وکار خودش را راه بیاندازد و حتی به صورت فریلنسینگ کار کند. با این حال این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده، با توسعه‌ی زبان‌های جایگزین، بازار کار و استخدام این زبان برنامه‌نویسی، رونق کنونی خودش را از دست بدهد.

جاب ویژن بازدید : 56 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

یکی از حوزه‌های شغلی که این روزها، خیلی‌ از آن می‌شنوید، بازاریابی و فروش است. امروزه، خیلی از شرکت‌ها برای فروش محصولات و خدمات خود، نیازمند استخدام کارشناس فروش و بازاریابی هستند. یک شرکت، هر چقدر هم که محصولات و خدمات با کیفیتی داشته باشد، در صورتی که نتواند در حوزه‌ی بازاریابی و فروش، خوب عمل کند، نمی‌تواند به موفقیت برسد.

هر سازمانی نیازمند نیروی انسانی، سرمایه‌گذاری‌های عظیم و استراتژی‌های هوشمندانه برای بازاریابی و فروش است تا از رقابت خارج نشود. یکی از جایگاه‌های شغلی بسیار مهم در هر سازمان تجاری، مدیر فروش است که استراتژی‌های فروش را سازمان‌دهی و نمایندگان فروش مستعد را استخدام می‌کند و یک برنامه‌ی فروش را اجرا می‌نماید.

تعداد آگهی‌های استخدام کارمند فروش، بسیار بالا است و افرادی که در این حوزه تخصص دارند، می‌توانند به راحتی، شغلی با درآمد نسبتا بالا برای خود پیدا کنند. در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، وظایف مدیران بخش فروش با وظایف مدیران بخش بازاریابی همپوشانی دارد. با این حال، در سازمان‌های تجاری بزرگ، هر کدام از این جایگاه‌های شغلی، کاملا تفکیک شده هستند. پیشبینی می‌شود که این شغل از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹، حدود چهار درصد رشد داشته باشد. این مقدار رشد، تفاوتی با میانگین رشد همه‌ی مشاغل، ندارد.

کارشناس فروش چه کارهایی انجام می‌دهد و چه مسئولیت‌هایی دارد؟

  • ایجاد و توسعه‌ی استراتژی‌های فروش برای افزایش رشد کسب‌وکار
  • تحلیل و ارزیابی قلمروهای فروش برای محصولات و خدمات شرکت
  • مشارکت در تعیین سیاست‌های فروش شرکت
  • تعیین بودجه‌های فروش و بازاریابی
  • تحلیل ترندهای بازار محصولات و خدمات شرکت
  • مشارکت در رفع مشکلات مشتریان، به ویژه در حوزه‌ی فروش
  • همکاری با تیم‌های فروش برای توسعه‌ی فرصت‌های فروش
  • آموزش استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی به تیم‌های فروش
  • تعیین تاریخ تحویل محصول به مشتریان
  • تهیه‌ی گزارش‌های فروش برای ارائه به مدیریت شرکت
  • مذاکره با مشتریان در رابطه با قیمت محصولات و خدمات
  • مذاکره با دیگر کارشناسان فروش برای پیدا کردن روش‌هایی به منظور افزایش فروش
  • توسعه‌ی ایده‌های جدید برای حفظ مشتریان کنونی

مدیر فروش چه کارهایی انجام می‌دهد و چه مسئولیت‌هایی دارد؟

در سازمان‌های بزرگ، فروش و بازاریابی دو حوزه‌ی مجزا هستند که نیازمند تخصص‌های متفاوتی می‌باشند. با این حال، در کسب‌وکارهای کوچک، معمولا این دو حوزه‌ را یکی در نظر می‌گیرند تا در هزینه‌‌های نیروی انسانی، صرفه‌جویی شود. بنابراین، کاری که یک مدیر ارشد فروش در یک شرکت کوچک انجام می‌دهد، عمومی‌تر و گسترده‌تر از کاری است که باید توسط مدیر فروش در یک سازمان‌تجاری بزرگ انجام شود. البته، حوزه‌ی فروش در چنین سازمان‌هایی، به مشاغلی تخصصی‌تر تقسیم می‌شود و عمق بیشتری دارد. این مسئولیت‌ها به شرح زیر هستند:

  • مدیریت بخش فروش
  • تعیین استراتژی
  • تحلیل
  • روابط/فرصت/انعقاد فروش
  • همکاری
  • و ...

کارشناس فروش باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

  • مهارت گوش دادن فعالانه: بخشی از فعالیت‌های یک کارشناس فروش، به صورت تلفنی است. بنابراین، گوش دادن فعالانه، اهمیت زیادی برای جایگاه شغلی کارشناس فروش دارد.
  • مهارت‌های مدیریت زمان: یکی از ضروریات کارشناسی فروش، توانایی مدیریت زمان است. هرچه زمان را بهتر مدیریت کنید، زمان بیشتری برای صحبت کردن با مشتریان دیگر دارید و می‌توانید محصولات یا خدمات بیشتری را به فروش برسانید.
  • مهارت‌های ارتباطی: داشتن مهارت‌های گفتاری و ارتباطی، شرط اول فعالیت به عنوان یک کارشناس فروش موفق است. یکی از کارهایی که هر کارشناس فروش باید انجام دهد، مذاکره با مشتریان است. برای موفقیت در این کار، کارشناس فروش باید مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشد. به علاوه، همکاری با دپارتمان‌های دیگر، نمایندگان فروش و دیگر کارشناسان فروش، نیازمند مهارت‌های ارتباطی قوی است.
  • مهارت‌های حل مسئله: به عنوان یک کارشناس فروش، باید بدانید که چگونه در وضعیت‌های مختلفی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، عمل کنید. شما باید تفکری انتقادی داشته و پذیرش راه حل‌های جدید باشید.
  • مهارت در سازمان‌دهی: هر چه منظم‌تر باشید و مهارت‌ بیشتری در سازمان‌دهی داشته باشید، می‌توانید مشتریان و پروژه‌های مختلفی را که روی آن‌ها کار می‌کنید، بهتر مدیریت کنید.

مدیر فروش باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

  • مهارت‌های ارتباطی و میان‌فردی
  • مهارت در مذاکره
  • توانایی رهبری
  • مهارت در سازمان‌دهی امور
  • مهارت در آموزش دادن به نمایندگان فروش
  • مهارت در انگیزه دادن به نمایندگان فروش
  • توانایی کار تحت فشار
  • گرفتن و دادن بازخورد به صورت سازنده
  • توانایی کنترل احساسات
  • مسئولیت‌پذیری بالا
  • تسلط به مجموعه‌ی مایکروسافت آفیس
  • زبان انگلیسی متوسط به بالا
  • مهارت در کار کردن با شبکه‌های اجتماعی

برای استخدام شدن به عنوان کارشناس و مدیر فروش چه تحصیلاتی لازم دارید؟

بازاریابی و فروش، برخلاف چیزی که خیلی‌ها تصور می‌کنند، یک حوزه‌ی کاملا تخصصی است و نیاز بالایی به تحصیلات در رشته‌های مرتبط مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و … دارد. خود رشته‌ی مدیریت بازرگانی دارای گرایشی به نام بازاریابی است و یکی از شرایط بسیاری از سازمان‌های بزرگ برای استخدام کارشناس فروش، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت بازرگانی یا فوق‌لیسانس بازاریابی است.

بعضی از کارفرمایان برای این شغل تأکیدی روی مدرک تحصیلی ندارند. با این حال، داشتن مدرک تحصیلی در رشته‌های مدیریت، کسب‌وکار و بازرگانی، از مهم‌ترین شاخصه‌ها در خیلی از آگهی‌های دعوت به همکاری مسئول فروش هستند. سطح تحصیلات مورد نیاز در این آگهی‌ها، از کاردانی تا کارشناسی ارشد، متغیر است. البته در بعضی از مشاغل، داشتن تحصیلات مرتبط با آن صنعت نیز مورد تأیید است. در این موارد، کارفرمایان به مهارت‌های فرد توجه می‌کنند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در فروش

امروزه، اکثر کسب و کارها تماما آنلاین شده‌اند یا حداقل، بخشی از فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که سازمان‌ها در استخدام کارشناس فروش به آن توجه دارند، مهارت کارجو در دیجیتال مارکتینگ است. منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، به کارگیری استراتژی‌هایی برای بازاریابی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و … است. در حال حاضر، دیجیتال مارکتینگ، داغ‌ترین حوزه‌ی بازاریابی است و آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نحوه‌ی بازاریابی در آن‌ها برای هر کارشناس فروش، ضرورت دارد.

برای مدیریت فروش باید چقدر تجربه داشته باشید؟

یکی از مهم‌ترین پارامترهای مورد نظر کارفرمایان برای پذیرش مسئول بخش فروش، تجربه است. اکثر کارفرمایان تأکید دارند که کسی که می‌خواهد مسئول بخش فروش شود، باید حداقل ۵ سال سابقه‌ی مدیریتی و چند سال سابقه در مشاغل مرتبط با فروش داشته باشد. به علاوه، در بعضی از صنایع تخصصی، بر داشتن تجربه‌ی شغلی در آن صنعت تأکید می‌شود. شما می‌توانید در سایت کاریابی جاب ویژن برای آگهی‌های استخدام کارشناس و مدیر فروش، رزومه بفرستید.

جاب ویژن بازدید : 19 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

منظور از برنامه‌نویسی فرانت اند (front-end) یا سمت کاربر، کدنویسی قابلیت‌هایی از یک وبسایت است که کاربران می‌توانند ببینند و با آن‌ها تعامل داشته باشند. عوامل مختلفی روی حقوق برنامه نویس فرانت اند اثر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: موقعیت جغرافیایی، سابقه کار و مهارت‌ها. امروزه سازمان‌های بسیار زیادی نیازمند استخدام برنامه نویس front-end  با حقوق بالا هستند.

میزان حقوق دریافتی این برنامه‌نویسان فرقی با حقوق برنامه نویس بکند (back-end) ندارد اما برنامه‌نویسان فول استک، درآمد بسیار بیشتری در مقایسه با برنامه‌نویسان سمت کاربر دارند.

یک برنامه‌نویس front-end می‌تواند با یادگیری مهارت‌های جانبی مثل Node JS، انتخاب شغل‌های پورسانتی، پذیرا بودن فرصت‌های شغلی جدید، فریلنسینگ، فروش قالب‌ها و تم‌های سایت، برگزاری دوره‌های آنلاین و فعالیت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، درآمد بیشتری داشته باشد.

برنامه‌نویسی سمت کاربر بازار کار بسیار خوبی در مقایسه با میانگین همه مشاغل دارد؛ اما بازار کار آن در میان استک‌های دیگر برنامه‌نویسی، چندان قابل تعریف نیست.

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم حقوق برنامه‌نویسان سمت کاربر در ایران و جهان چقدر است، چه عواملی روی حقوق برنامه نویس فرانت اند اثرگذار هستند و این برنامه‌نویسان برای افزایش درآمد خود می‌توانند چه کارهایی انجام دهند.

عوامل موثر روی حقوق برنامه نویس فرانت اند

حقوق و دستمزد برنامه‌نویسی فرانت اند به عوامل متعددی وابسته است که شاید مهم‌ترین آن‌ها موقعیت جغرافیایی باشد. در زیر می‌خواهیم تمامی این عوامل را بررسی کنیم.

موقعیت جغرافیایی

حقوق برنامه نویس فرانت اند از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. همانند بسیاری از شغل‌های دیگر، حقوق این برنامه‌نویسان در ایالات متحده آمریکا، بیش از اکثر کشورهای جهان است. در مقابل، در جمهوری اسلامی ایران، برنامه نویسان فرانت اند درآمد بسیار پایین‌تری در مقایسه با سایر کشورها دارند.

حقوق و دستمزد برنامه‌نویسی سمت کاربر، حتی از شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال، در کشور ما، بیشترین حقوق را برنامه‌نویسانی دریافت می‌کنند که با سازمان‌های واقع در پایتخت یا دیگر شهرهای بزرگ ایران همکاری دارند.

تجربه

معمولا برنامه‌نویسان بر اساس سطح تجربه به سه سطح زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • برنامه‌نویس جونیور یا مبتدی: سابقه کار کمتر از ۲ سال
  • برنامه‌نویس سطح متوسط: سابقه کار ۲ الی ۵ سال
  • برنامه‌نویس سنیور یا حرفه‌ای: سابقه کار بالای ۵ سال

اختلاف حقوق برنامه‌نویسان فرانت اند در سه سطح جونیور، متوسط و حرفه‌ای با هم دیگر خیلی زیاد است. برای مثال، در حالی که در ایالات متحده آمریکا، یک برنامه‌نویس فرانت اند جونیور در سال چیزی حدود ۶۵ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند، دستمزد سالانه یک برنامه‌نویس front-end سطح متوسط حدود ۹۰ هزار دلار و حقوق سالانه یک برنامه‌نویس سمت کاربر حرفه‌ای، بالای ۱۰۵ هزار دلار است. در رابطه با حقوق و دستمزد برنامه‌نویسان فرانت اند در کشورهای مختلف دنیا در یک بخش مجزا در همین مقاله صحبت خواهیم کرد.

مهارت‌ها

قاعدتا یک برنامه‌نویس هر چقدر مهارت‌های بیشتری داشته باشد، به زبان‌های برنامه‌نویسی بیشتری مسلط باشد و بتواند با فریم‌ورک‌های بیشتری کار کند، حقوق بالاتری خواهد داشت. مهارت‌هایی که یک برنامه‌نویس فرانت اند باید داشته باشد عبارتند از:

  • تسلط به برنامه‌نویسی HTML/CSS
  • تسلط به برنامه‌نویسی جاوااسکریپت
  • آشنایی با فریم‌ورک‌ها
  • آشنایی با اصول طراحی رسپانسیو یا واکنش‌گرا
  • مهارت در فرایند ورژن کنترل
  • مهارت در تست کردن کد و رفع خطاهای آن
  • مهارت در کار کردن با ابزارهای توسعه مرورگر
  • مهارت در کار کردن با برنامه‌های سنجش عملکرد وبسایت
  • مهارت در کار کردن با CSS Preprocessing
  • مهارت در GUI

بعضی از مهارت‌های تکمیلی برنامه‌نویسی سمت کاربر عبارتند از:

  • مهارت در React و React Native
  • مهارت در Node JS
  • آشنایی با زبان برنامه‌نویسی Scala
  • مهارت در کار کردن با Spark
  • مهارت در کار کردن با Hadoop
  • آشنایی با کتابخانه JQuery
  • مهارت در AngularJS
  • آشنایی با Bootstrap

مدرک تحصیلی و گواهینامه‌های آموزشی

بعضی از سازمان‌های بزرگ و به ویژه سازمان‌های دولتی، علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسان، نیم‌نگاهی نیز به سطح تحصیلات آن‌ها دارند. معمولا در سازمان‌های دولتی، هر چه سطح تحصیلات شما بالاتر باشد، حقوق بیشتری دریافت می‌کنید. در بعضی از سازمان‌های خصوصی نیز به برنامه‌نویسان front end که دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط مثل مهندسی نرم‌افزار یا مهندسی فناوری اطلاعات باشند، حقوق بیشتری از برنامه‌نویسان دارای مدرک تحصیلی لیسانس تعلق می‌گیرد.

داشتن گواهینامه‌های آموزشی معتبر و گذراندن بعضی از دوره‌های آموزشی، می‌تواند روی حقوق برنامه نویس فرانت اند تأثیرگذار باشد.

مقایسه حقوق برنامه نویس فرانت اند با حقوق دیگر استک‌های برنامه‌نویسی

مقایسه حقوق برنامه‌نویسی فرانت اند با حقوق برنامه نویسی بک اند

در مقابل برنامه‌نویسی فرانت اند، برنامه‌نویسی بکند قرار دارد. منظور از برنامه‌نویسی back-end، کدنویسی بخش‌هایی از وبسایت است که در سمت سرور قرار دارند و کاربران نمی‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند یا آن‌ها را ببینند.

تفاوت زیادی بین حقوق دریافتی یک برنامه‌نویس سمت کاربر با حقوق دریافت یک برنامه‌نویس سمت سرور وجود ندارد و این برنامه‌نویسان، حقوق نسبتا یکسانی می‌گیرند.

مقایسه حقوق برنامه نویس فرانت اند با حقوق برنامه نویس فول استک

برنامه‌نویسان فول استک بالاترین حقوق و دستمزدها را در کشور ما و در سراسر دنیا دارند. کمترین حقوق برنامه‌نویسی فول استک در ایالات متحده آمریکا حدود ۹۰ هزار دلار بر سال است.

به طور کلی می‌توان گفت که درآمد برنامه نویس فرانت اند حدود ۹۰ درصد کمتر از یک برنامه‌نویس فول استک است.

مقایسه درآمد برنامه نویس فرانت اند با سایر استک‌های برنامه‌نویسی

درآمد برنامه‌نویسان فرانت اند تفاوت چندانی با مهندسین نرم‌افزار و برنامه‌نویسان موبایل ندارد و این برنامه‌نویسان تقریبا به یک میزان حقوق می‌گیرند. با این حال، دیگر توسعه‌دهندگان وب و نیز، طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) حقوق کمتری در مقایسه با برنامه‌نویسان سمت کاربر دارند.

افزایش حقوق برنامه نویسان فرانت اند چونه ممکن است؟

با اینکه برنامه‌نویسان سمت کاربر حقوق نسبتا خوبی در مقایسه با اکثر مشاغل دارند ولی با توجه به تورم بسیار شدید و هزینه‌های بالای زندگی به ویژه در شهر تهران که میزبان اکثر کسب‌وکارهای نیازمند برنامه‌نویسان است، شاید به عنوان یک برنامه‌نویس front-end نیازمند درآمد بالاتری باشید. خوشبختانه همواره روش‌هایی برای کسب درآمد از طریق برنامه‌نویسی وجود دارد. برای اینکه بتوانید به عنوان یک برنامه‌نویس فرانت اند، درآمد بیشتری داشته باشید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

مهارت‌های بیشتری بیاموزید

یک برنامه‌نویس هرگز نباید به مهارت‌هایی که دارد اکتفا کنید و همواره باید در حال یادگیری باشد. برنامه‌نویسی شغلی است که با رشد و تحول فناوری، به سرعت دچار تحول می‌شود و اگر برنامه‌نویسی خودش را با تغییرات دنیای فناوری تطبیق ندهد، هرگز نمی‌تواند پیشرفت کند و شاید حتی موقعیت‌های شغلی کنونی خود را نیز از دست بدهد.

به علاوه، شما می‌توانید با یاد گرفتن مهارت‌هایی مازاد بر مهارت‌های لازم و ضروری برنامه‌نویسی front-end، مثل مهارت‌های زیر، شانس پیدا کردن یک شغل با حقوق و دستمزد بالاتر را بالا ببرید:

زبان انگلیسی

یکی از ضرورت‌های هر حوزه مرتبط با فناوری، زبان انگلیسی است. به عنوان مثال وقتی یک برنامه‌نویس فرانت اند با یک مشکل مواجه می‌شود، باید بتواند به زبان انگلیسی در گوگل راه حل مشکل را جستجو کند. به علاوه، بعضی از کارفرمایان در استخدام برنامه نویس فرانت اند در تمامی سطوح، اهمیت زیادی برای مکالمه به زبان انگلیسی نیز قائل هستند. به عنوان مثال، بعضی از وبسایت‌ها دارای مخاطبان بین‌المللی می‌باشند و ممکن است نیاز باشد برنامه‌نویسان فرانت اند با این مخاطبان برای رفع مشکلات سمت کاربر، مکالمه داشته باشند.

آشنایی با فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های JS

نه فقط آشنایی! بلکه دانستن React یا Angular برای پیدا کردن یک شغل پردرآمد به عنوان برنامه‌نویس سمت کاربر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهارت در توسعه تجاری اپلیکیشن‌های تحت وب

یکی دیگر از مهارت‌هایی که می‌تواند تأثیر مثبتی روی حقوق برنامه نویس فرانت اند داشته باشد، مهارت استفاده از دانش و مهارت‌های فنی در یک پروژه تجاری است. ساخت اپلیکیشن‌های با کیفیت برای مشتریان، نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم مثل مهارت‌های ارتباطی، کار تیمی و کار کردن تحت فشار است. برای کسب این مهارت باید تجربه کار کردن در پروژه‌های تجاری را داشته باشید.

آشنایی حداقلی با فناوری‌های بک اند

به ویژه اگر در شرکت نرم‌افزاری کار می‌کنید و با دیگران روی یک پروژه همکاری دارید، آشنایی در حد جزئی با فناوری‌های بکند و دانستن اینکه این فناوری‌ها چگونه باید خودشان را با کدهای شما انطباق دهند یا روی آن اثر بگذارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. با اینکه شما در سمت کاربر کار می‌کنید و برنامه‌نویسان بکند در سمت سرور مشغول هستند اما در نهایت، هر دو تیم بکند و فرانت اند، برای ساخت یک محصول واحد کار می‌کنند.

هر یک از مهارت‌های فوق می‌توانند تأثیر مثبت زیادی روی حقوق برنامه نویس فرانت اند داشته باشند و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، بازگشت سرمایه خوبی دارد.

به دنبال کارفرمایانی باشید که شما را در سود خود شریک می‌کنند

اگر می‌خواهید به عنوان یک برنامه‌نویس بکند درآمد بسیار خوبی داشته باشید، به جای کار کردن با حقوق ثابت برای یک سازمان، به دنبال کارفرمایانی باشید که شما را در سود خود شریک می‌کنند.

بسیاری از استارت آپ‌ها برای جذب برنامه‌نویسان نخبه با این سیاست پیش می‌روند و سهمی از سود سازمان را با برنامه‌نویسان خود شریک می‌شوند.

البته این کار کمی ریسک دارد و ممکن است بعضی وقت‌ها با شکست همراه باشد. داشتن یک حقوق ثابت چنین ریسکی ندارد اما حقوق برنامه نویس فرانت اند در سازمان‌هایی که به برنامه‌نویسان خود حقوق ثابت می‌دهند، هرگز آنقدر زیاد نیست که بتوانید با آن، به معنای واقعی کلمه پولدار شوید. در مقابل، در صورتی که با یک استارت آپ به صورت درصدی همکاری داشته باشد و آن استارت آپ بتواند به یک سازمان بزرگ و موفق تبدیل شود، احتمالا آنقدر پولدار می‌شوید که باید یک حسابدار شخصی برای خود استخدام کنید!

مدام کار خود را عوض کنید

یکی از سیاست‌هایی که می‌تواند تأثیر مثبتی روی حقوق برنامه نویس فرانت اند داشته باشد، تغییر مداوم شغل است. یک برنامه‌نویس هرگز نباید به یک سازمان تعصب داشته باشد و خودش را متعهد به کار کردن برای یک سازمان کند بلکه برنامه‌نویسان باید به موازات افزایش مهارت و تجربه خود، همواره به فکر جایگاه‌های شغلی بهتر در سازمان قبلی یا در سازمان‌های دیگر باشند.

شما به عنوان یک برنامه‌نویس سمت کاربر باید زود به زود، رزومه خود را به‌روز‌رسانی کنید و هرگز، حتی اگر از نظر خودتان بهترین شغل دنیا را دارید، جستجوی کار را متوقف نکنید. به یاد داشته باشید که ممکن است همواره فرصت‌های شغلی بهتری برای شما وجود داشته باشد و یکی از دلایل اصلی عدم پیشرفت حرفه‌ای در برنامه‌نویسی، ترس از تغییر است.

انجام کارهای جانبی و فریلنسینگ

یکی از بهترین روش‌هایی که یک برنامه‌نویس front-end می‌تواند از طریق آن، درآمد خود را افزایش دهد، انجام کارهای جانبی و فریلنسینگ است.

به عنوان مثال اگر شما در یک سازمان استخدام هستید و یک حقوق ثابت دریافت می‌کنید، می‌توانید با انجام کارهای جانبی در ساعات غیر کاری، روزهای تعطیل و اوقات فراغت خود، درآمد جانبی بسیار خوبی داشته باشید. اکثر این کارها به صورت فریلنسینگ یا پروژه‌ای هستند.

اگر واقعا به برنامه‌نویسی سمت کاربر علاقه‌مند باشید، از کار کردن در ساعات غیر کاری و اوقات فراغت خود، لذت خواهید برد و این کار باعث خستگی و فرسودگی شما نخواهد شد. به علاوه، با این روش می‌توانید حتی درآمد جانبی بیشتری از حقوق ثابت خود داشته باشید.

همچنین، می‌توانید به صورت یک فریلنسر تمام وقت مشغول به کار شوید و کسب و کار فریلنسینگ خود را راه بیاندازید. با اینکه برنامه‌نویسی فرانت اند به صورت فریلنسینگ امنیت شغلی کار کردن برای یک سازمان معتبر با یک حقوق ثابت را ندارد و ممکن است در ابتدای کار پیدا کردن مشتری و کسب اعتبار کمی سخت باشد اما اگر کار شما بگیرد، درآمد شما می‌تواند به چندین برابر موقعیت‌های استخدام برنامه نویس فرانت اند با تجربه در یک شرکت بزرگ برسد.

فروش تم‌‌ها و قالب‌های وبسایت

یکی از خوبی‌های برنامه‌نویسی این است که شما می‌توانید از طریق آن، محصولات خود را تولید کنید و کسب و کار خودتان را داشته باشید.

برنامه‌نویسان سمت کاربر نیز می‌توانند تم‌ها یا قالب‌های وبسایت تولید کنند و در وبسایت اختصاصی خود به فروش برسانند. برای مثال می‌توانید تم‌های وردپرسی زیبا و سبکی بسازید که دیگران حاضر باشند آن‌ها را از شما بخرند. بعضی تم‌ها یا قالب‌ها را می‌توان حتی به قیمت‌هایی مثل ۵۰ الی ۲۵۰ دلار به فروش رساند.

اگر در این کار مبتدی هستید، بهتر است محصولات خود را برای فروش در وبسایت‌هایی قرار دهید که مشتریان زیادی دارند. با این کار، بخشی هر چند اندک از پول فروش محصول شما به فروشنده می‌رسد. به تدریج می‌توانید روی وبسایت خود کار کنید و یک فروشگاه تم و قالب وبسایت راه‌اندازی کنید که توانایی رقابت با فروشگاه‌های موجود را داشته باشد. اگر در این کار موفق شوید، درآمد شما بسیار بیشتر از حقوق برنامه نویس فرانت اند با تجربه در یک سازمان معتبر خواهد شد.

دوره‌های آنلاین برگزار کنید

یکی از روش‌های کسب درآمد از مهارت‌های برنامه‌نویسی فرانت اند، برگزاری دوره‌های آنلاین است. شروع این کار می‌تواند کمی سخت باشد زیرا رقابت در این حوزه بسیار زیاد است و در ابتدای کار کسی شما را نمی‌شناسد و اعتبار لازم را ندارید.

بنابراین، به شما پیشنهاد می‌کنیم که کار خود را با آموزش‌های رایگان و به اشتراک‌گذاری فیلم‌های آموزشی مفید در شبکه‌های اجتماعی شروع کنید. پس از اینکه نام خود را بر سر زبان‌ها انداختید و مخاطبان زیادی جذب کردید، می‌توانید دوره‌های آنلاین پیشرفته برگزار کنید و از این طریق، درآمد خوبی داشته باشید.

حتی فعالیت رایگان در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند با تبدیل کردن پیج شما به یک پیج پر مخاطب برنامه‌نویسی فرانت-اند، برای شما سودآور باشد و مثلا از طریق دریافت تبلیغات، کسب درآمد کنید.

خوبی برنامه‌نویسی فرانت اند این است که شما می‌توانید همه کارهای فوق، اعم از فریلنسینگ، فروش محصولات دانلودی و آموزش آنلاین را حتی با داشتن یک کار ثابت تمام-وقت، به صورت فعالیت‌های جانبی انجام دهید.

حقوق برنامه نویس فرانت اند در ایران

هنوز گزارش تحقیق جامعی در رابطه با حقوق و دستمزد برنامه‌نویسان فرانت اند در کشور ما در سال ۱۴۰۰ منتشر نشده است. با این حال، در گزارش حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ جاب ویژن می‌توان حقوق برنامه‌نویسان HTML، CSS، JavaScript و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده در توسعه وب را مشاهده کرد.

بر اساس این گزارش، برنامه‌نویسان HTML، CSS یا JavaScript در سال ۱۴۰۰ در شهر تهران، در سه سطح جونیور، متوسط و حرفه‌ای، به ترتیب، حدود ۶ و نیم میلیون تومان، دوازده میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان درآمد دارند. میانگین حقوق این برنامه نویسان در دیگر شهرهای بزرگ چیزی حدود ۹ میلیون تومان است.

برنامه‌نوسان NodeJS تقریبا حقوق مشابهی با برنامه‌نویسان HTML، CSS یا JavaScript دریافت می‌کنند اما حقوق برنامه‌نویسان انگولار، در تمامی سطوح، کمی بالاتر است. این در حالی است که برنامه نویسان React درآمد بسیار بالاتری دارند و یک برنامه نویس React حرفه‌ای در شهر تهران در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۲۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

مقایسه حقوق برنامه نویس فرانت اند در ایران با سایر کشورهای جهان

همانطور که دیدید، یک برنامه‌نویس سمت سرور معمولی و در سطح متوسط در کشور ما، چیزی حدود ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. که در سال برابر با ۱۴۴ میلیون تومان است. این حقوق با نرخ دلار ۲۷ هزار تومان (در زمان نوشتن این مقاله در اوایل شهریور ماه ۱۴۰۰) معادل با ۵ هزار و ۳۳۰ دلار بر سال است. این در حالی است که یک برنامه نویس فرانت اند در ایالات متحده آمریکا چیزی حدود ۹۰ هزار دلار در سال حقوق می‌گیرد و یک برنامه نویس سمت کاربر در سوئیس بالای ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارد!

در اکثر کشورهای اروپایی شامل کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای اروپای غربی، حقوق و دستمزد یک برنامه‌نویس فرانت اند، چیزی حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار دلار آمریکا است.

میانگین حقوق سالانه یک برنامه‌نویس سمت کاربر در کشورهای کانادا، اوکراین و استرالیا، به ترتیب حدود ۶۰ هزار دلار، ۳۰ هزار دلار و ۷۰ هزار دلار آمریکا است.

با توجه به درآمد بسیار بهتر برنامه‌نویسی فرانت اند در کشورهای دیگر در مقایسه با کشور ما، به نظر می‌رسد که مهاجرت بهترین راه برای این برنامه‌نویسان است تا بتوانند ارزش واقعی کار خود را دریافت کنند.

جمع‌بندی

منظور از برنامه‌نویسی front-end، کد نویسی بخش‌هایی از یک وبسایت یا یک اپلیکیشن تحت وب است که کاربر می‌تواند آن را ببیند یا با آن تعامل داشته باشد. حقوق برنامه نویس فرانت اند به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها موقعیت جغرافیایی است.

حقوق و دستمزد برنامه‌نویسی سمت کاربر، با حقوق و دستمزد برنامه‌نویسان سمت سرور، مهندسین نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل، تفاوت چندانی ندارد اما از حقوق و دستمزد دیگر توسعه‌دهندگان وب و طراحان UI/UX اندکی بیشتر است. با این حال، یک برنامه‌نویس فول استک، حقوق بسیار بیشتری در مقایسه با یک برنامه‌نویس front-end می‌گیرد.

کارفرمایان هنگام استخدام برنامه نویس فرانت اند یک حقوق ثابت پیشنهاد می‌دهند. اگر یک برنامه‌نویس فرانت اند بخواهد درآمد بیشتری از یک حقوق ثابت داشته باشد، می‌تواند کارهایی مثل فریلنسینگ تمام وقت یا پاره وقت در ساعات غیر کاری، فروش محصولات دانلودی مثل قالب‌های وبسایت و آموزش آنلاین انجام دهد. همچنین، تقویت مهارت‌ها و تغییر مداوم شغل و استخدام نیز می‌تواند اثر مثبتی روی حقوق برنامه نویس فرانت اند داشته باشد.

جاب ویژن بازدید : 40 چهارشنبه 17 شهریور 1400 نظرات (0)

دنیای برنامه‌نویسی با پیشرفت تکنولوژی روز به روز وسیع‌تر و جذاب‌تر می‌شود. یکی از شاخه‌های برنامه‌نویسی که این روزها علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است برنامه‌نویسی Node.js است که از آن برای توسعه کدهای سمت سرور استفاده می‌شود. استفاده از این زبان برنامه‌نویسی منجر به افزایش چشمگیر سرعت انتقال اطلاعات و کاهش هزینه‌های سازمان‌ها می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره برنامه‌نویسی Node.js و علت محبوبیت روزافزون آن صحبت کنیم. بعد از صحبت درباره تاریخچه و ویژگی‌های مختلف این زبان برنامه‌نویسی، به بررسی مسیر شغلی، حقوق و دستمزد، شرایط بازار کار و مسئولیت‌های برنامه‌نویس Node.js می‌پردازیم. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه آگهی‌های استخدام برنامه نویس Node.js در سایت جاب ویژن، از آخرین فرصت‌ها و استخدام‌های روز این حوزه مطلع شوید.

برنامه نویسی Node.JS

نود جی اس پلتفرمی است که بر پایه موتور جاوااسکریپت V8 گوگل توسعه داده شده است. پیش از اینکه به تعریف برنامه نویسی Node.Js بپردازیم، باید کمی به عقب برویم و ببینیم پیش از Node.Js در دنیای توسعه وب چه می‌گذشت؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی است که در ابتدا توسط شرکت «نت اسکیپ» (Netscape) به عنوان یک ابزار اسکریپت‌نویسی برای توسعه صفحات وب معرفی شد. تا قبل از به وجود آمدن جاوا اسکریپت، صفحات وب استاتیک بوده و هیچگونه تعاملی با کاربران خود نداشتند؛ اما حالا به کمک جاوااسکریپت قادر بودند صفحات وب را به صورت تعاملی و پویاتر توسعه دهند. در واقع قابلیت‌های جذابی مثل تغییر رنگ دکمه‌ها هنگام حرکت ماوس، زوم کردن روی تصاویر و سایر امکانات تعاملی، همگی بعد از تولد جاوااسکریپت به وجود آمدند.

تفاوت Node.js و JavaScript

جاوااسکریپت، یک زبان اسکریپت‌نویسی است؛ اما NodeJS یک محیط متن‌باز و چندپلتفرمی برای اجرای کدهای جاوااسکرپیت سمت سرور است. NodeJS دارای ماژول‌های مختلفی است و معمولاً در توسعه وب کاربرد دارد. تفاوت‌های Node.js و JS در جدول زیر خلاصه شده است.

Node.js

JavaScript

یک محیط اجرایی برای کدهای جاوااسکریپت

یک زبان برنامه‌نویسی برای نوشتن کدهای یک وب‌سایت

از نود جی اس معمولاً در محیط سمت سرور استفاده می‌شود.

جاوااسکرپیت تنها در محیط مرورگر اجرا می‌شود.

NodeJS‌ قابلیت افزودن کدهای HTML را ندارد.

قابلیت افزودن HTML و کار با DOM

نود جی اس به کمک موتور V8 کدهای جاوااسکرپیت را تحلیل و اجرا می‌کند.

جاوااسکرپیت قابلیت اجرا در هر نوع موتور جست و جویی را دارد. مثل JS core در سافاری و Spidermonkey در فایرفاکس

از جاوااسکریپت در توسعه سمت سرور استفاده می‌شود.

از جاوااسکرپیت برای توسعه کدهای فرانت اند استفاده می‌شود.

نود جی اس معمولاً سمت سرور است.

جاوا اسکریپت معمولاً سمت کاربر است.

Epress و Lodash از جمله ماژول‌های نود جی اس هستند.

RamdaJS و TypedJS از جمله چارچوب‌های جاوااسکرپیت هستند.

نود جی اس در C، ++C و جاوااسکرپیت نوشته شده است.

جاوااسکرپیت نسخه به روزشده اکما اسکریپت است و از موتور V8 که در ++C نوشته شده استفاده می‌کند.

 

کاربردهای مختلف Node JS

از Node.JS تنها برای توسعه برنامه‌های وب استفاده نمی‌شود. برخی از سرویس‌هایی که در توسعه آن‌ها از Node.JS استفاده می‌شود عبارتند از:

جاب ویژن بازدید : 28 دوشنبه 15 شهریور 1400 نظرات (0)

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با مهندس کشاورزی، مهارت‌ها و تحصیلات مورد نیاز و فرصت‌های شغلی و استخدام مهندس کشاورزی صحبت کنیم.

پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰، جمعیت انسان روی کره‌ی خاکی به بیش از ۹ میلیارد نفر برسد. تأمین غذای مورد نیاز این جمعیت عظیم یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بشر است. بنابراین، تعداد آگهی‌های استخدام مهندس کشاورزی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

بهره‌برداری بی‌رویه از زمین‌های کشاورزی، مصرف بیش از اندازه‌ی سموم و کودهای شیمیایی و آلودگی‌های زیست‌محیطی، بسیاری از زمین‌های کشاورزی را غیر قابل استفاده ساخته است. به علاوه، مشکلات دیگری مثل بحران آب و گرمایش جهانی، راندمان کشاورزی سنتی را بسیار پایین آورده و هزینه‌های کشاورزی را افزایش داده‌اند.

در چنین شرایطی مهندسین کشاورزی می‌توانند با مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از روش‌های علمی برای افزایش بازدهی تولید، به کمک کشاورزان، دولت‌ها و مردم بیایند.

برای استخدام مهندسی کشاورزی به چه تحصیلات و مهارت‌هایی نیاز داریم؟

حداقل مدرک تحصیلی لازم برای جذب شدن به مهندس کشاورزی، لیسانس مهندسی کشاورزی است. این رشته دارای گرایش‌های زیر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است:

  • علوم و صنایع غذایی
  • گیاه‌پزشکی
  • گرایش اصلاح نباتات
  • اقتصاد کشاورزی
  • آبیاری و زهکشی
  • ترویج و آموزش کشاورزی
  • توسعه‌ی روستایی
  • حشره‌شناسی
  • شناسایی و کنترل علف‌های هرز
  • علوم و تکنولوژی بذر
  • مکانیزاسیون کشاورزی
  • مدیریت کشاورزی

آیا مهندسان کشاورزی باید به مهارت خاصی مسلط باشند؟

بله مهندسان کشاورزی هم مانند سایر مشاغل باید بر مهارت‌های سخت و نرم در محیط کار مسلط باشند که در ادامه به مهم‌ترین مهارت‌ها اشاره کرده‌ایم.

مهارت‌های سخت مورد نیاز این مهندسین عبارتند از:

  • کارهای مهندسی و طراحی
  • مشاوره‌ی فنی
  • مدیریت بهینه‌ی آب
  • انجام تست‌ها و جمع‌آوری داده‌ها
  • مدیریت منابع طبیعی
  • کار کردن با GPS و GIS
  • آشنایی با سیستم‌های آب‌رسانی
  • مهارت در انجام آزمایش‌های کیفیت آب و تحلیل داده‌های حاصل
  • کار کردن با نرم‌افزار‌های طراحی سه‌بعدی CAD
  • آشنایی با بیماری‌های گیاهان
  • آشنایی با تأسیسات و ماشین‌آلات کشاورزی
  • مهارت در پرورش گیاهان
  • کنترل آفات و بیماری‌ها

مهارت‌های نرم مورد نیاز مهندسان کشاورزی عبارتند از:

  • مهارت‌های ارتباطی عالی
  • مهارت در کار تیمی یا رهبری یک تیم
  • توجه به جزئیات
  • توانمندی در سازمان‌دهی و هماهنگی امور
  • مهارت حل مسئله
  • مهارت مدیریت زمان
  • مهارت‌های ریاضیاتی و محاسباتی

شناخت وظایف مهندسان کشاورزی

·         طراحی سیستم‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی

  • تست کردن تجهیزات و تأسیسات کشاورزی
  • مشاوره دادن به کشاورزان و سازمان‌ها
  • تعمیر و به‌روزرسانی تأسیسات و زیرساخت‌های کشاورزی
  • نظارت بر پروژه‌های ساخت‌وساز
جاب ویژن بازدید : 25 شنبه 13 شهریور 1400 نظرات (0)

استان قم یکی از استان‌های مرکزی ایران است که در جنوب استان تهران قرار گرفته و با استان‌های اصفهان، مرکزی و سمنان همسایه است. این استان بیش از هر چیز به خاطر مرقد مبارک حضرت معصومه و حضور مراجع و مدارس علمیه مذهبی شهرت دارد و یکی از مراکز اصلی مذهب تشیع در ایران و جهان به حساب می‌آید. از همین رو، صنعت گردشگری مذهبی را می‌توان مهم‌ترین صنعت این استان در نظر گرفت که باعث اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف در بخش‌های مختلف شده است. اما فرصت‌های شغلی و استخدام قم محدود به گردشگری نیست و در زمینه‌های مختلف نیز موقعیت‌های شغلی متعددی دارد.

برای اینکه دید بهتری از بازار کار و موقعیت‌های استخدام قم داشته باشید در این مقاله قصد داریم نگاهی جامع به اقتصاد و وضعیت اشتغال این استان داشته باشیم و راهنمای کاملی از استخدام قم به شما ارائه کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی استان قم

قم از نظر تقسیمات کشوری مسیر پر نشیب و فرازی را پشت سر گذاشته است تا به یک استان مستقل تبدیل شود. قم بر اساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۶ یکی از توابع استان مازندران بود؛ سپس در سال ۱۳۲۶، قم از مازندران جدا شد و به استان مرکزی ملحق شد. در سال ۱۳۵۶ قم مجدداً از استان مرکزی جدا شد و به استان تهران ملحق شد و در نهایت، در سال ۱۳۷۵، قم به یک استان مستقل با مرکزی شهرستان قم تبدیل شد.

استان قم بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی برابر با ۱۲۹۲۲۸۳ نفر داشته است که بخش عمده مردمان قم معتقد به دین اسلام و مذهب تشیع هستند و سایر ادیان در این استان حضور پررنگی ندارند.

قم از منظر اقتصادی و مذهبی

استان قم در مجاورت و نزدیکی استان‌های صنعتی کشور مثل تهران، اصفهان و اراک قرار گرفته و از طرف دیگر، رابط استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی و استان‌های شرقی به غربی بوده است. به همین دلیل از گذشته در مسیر کاروان‌های تجاری قرار داشته و این موضوع به رونق اقتصادی این استان کمک کرده است.

همچنین، وجود بارگاه حضرت معصومه و وجود حوزه‌های علمیه متعدد از جمله بزرگ‌ترین حوزه علمیه ایران در این استان، قم را به یکی از مراکز تشیع در دنیا و دومین شهر زیارتی کشور (بعد از مشهد) تبدیل کرده است. این موضوع باعث شده بسیاری از علما و مراجع مذهبی برای سکونت و تدریس به این شهر مهاجرت کنند و به دنبال آن، طلاب حوزه‌های علمیه از شهرهای مختلف ایران و همین‌طور از کشورهای دیگر مثل عراق برای فراگیری علوم مذهبی به قم مهاجرت کنند.

به همین دلیل، بخش اعظم جمعیت این استان را مهاجرین تشکیل می‌دهند؛ ۹۰٫۶% از جمعیت کل استان را اتباع ایرانی و ۹٫۴% را اتباع غیرایرانی و خارجی تشکیل می‌دهند.

آمار بیکاری در استان قم

بر اساس اطلاعات مندرج در صفحه ویکی پدیای استان قم، نرخ بیکاری جمعیت قم در سال ۱۳۹۱ برابر با ۱۱٫۳% بوده است که اندکی از میانگین کشوری (۱۲٫۳) پایین‌تر بوده است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار این استان در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر برابر با ۳۹٫۵ درصد بوده است که این شاخص در بین زنان و مردان به ترتیب ۱۱٫۲ و ۶۶٫۶ درصد بوده است.

نرخ بیکاری قم در جمعیت ۱۰ سال به بالا ۱۰٫۱ درصد بوده که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۸٫۸۵% و ۲۲٫۷% بوده است.

صنایع با اهمیت استان قم

صنعت گردشگری

استان قم و به ویژه شهر قم به دلیل اماکن مذهبی و زیارتی مثل مرقد حضرت معصومه، مسجد جمکران و حوزه علمیه قم یکی از شهرهای زیارتی و مذهبی ایران است و در زمینه گردشگری مذهبی بسیار فعال است. مسافران و زائران زیادی همه ساله از شهرهای مختلف ایران و همچنین از کشورهای مجاور برای زیارت و زندگی به قم می‌آیند. حضور این همه گردشگر باعث رونق و گسترش مشاغل و کسب و کارهای مرتبط مثل هتل و مسافرخانه، رستوران، حمل و نقل، صنایع دستی و فروش سوغات قم و … شده است و یکی از منابع اصلی درآمدزایی و رشد اقتصادی این منطقه بوده است.

جاب ویژن بازدید : 25 دوشنبه 01 شهریور 1400 نظرات (0)

امروزه پیشرفت تکنولوژی و استفاده روزافزون کاربران از نرم‌افزارهای مختلف باعث شده تا شغل برنامه‌نویسی ++C به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان شناخته شود. این زبان برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی بین کارجویان و دانشجویان شناخته شده بود؛ از طرفی این موقعیت شغلی بر خلاف شغل‌های دیگر به داشتن مدرک تحصیلی نیاز ندارد. شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی برای طراحی و توسعه سایت و نرم‌افزارهای خود نیاز به آگهی استخدام برنامه‌ نویس ++C دارند.

در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با وظایف، تحصیلات، مزایا و محیط کار برنامه‌نویس ++ C صحبت کنیم و در ادامه به بررسی بازار کار و میزان حقوق و درآمد یک برنامه‌نویس ++ C و شرایط استخدام شدن در این حوزه بپردازیم؛ پس همراه ما باشید.

آشنایی با زبان برنامه‌نویسی    ++ C

 ++C یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره، شی‌گرا، و سطح بالا است که به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد تا کد را در سطح پایین هم بنویسد. این زبان در سال ۱۹۷۹ توسط یک ریاضی‌دان دانمارکی (استراس‌تروپ) برای افزایش کارایی و بهبود زبان C ساخته شد که نام آن در ابتدا  C با کلاس  بود و در سال ۱۹۸۳ به زبان برنامه‌ نویسی ++ C تغییر پیدا کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده ساخت این زبان برنامه‌نویسی از کجا آمده است. وقتی آقای استراس‌تروپ در آزمایشگاه خود مشغول مطالعه روی زبان برنامه‌نویسی‌های مختلف بود متوجه شد که سیمولا یک زبان برنامه‌نویسی خوب برای ساخت برنامه‌های بزرگ است اما سرعت بسیار پایینی دارد. به همین دلیل تلاش کرد تا زبان‌ برنامه‌نویسی بهتری با تمام معایب زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر ایجاد کند. معمولا این زبان برنامه‌نویسی را دانشجویان مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر در دروان کارشناسی خود یاد می‌گیرند.

از زبان ++C به طور گسترده‌ای در توسعه‌ی بازی‌ها و سرورها استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای این زبان برنامه‌نویسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه‌ی سیستم‌های عامل
  • اپلیکیشن‌های بر پایه‌ی GUI
  • سیستم‌های توزیعی
  • نرم‌افزار‌های پایگاه داده
  • اپلیکیشن‌های بانکداری
  • محاسبات و گرافیک پیچیده
  • سیستم‌های جاگذاری شده

برای ساخت نرم‌افزارهای بزرگ، سیستم‌ عامل‌ها، برنامه‌های مالی، مخابرات و برنامه‌های سیستم‌ها از زبان برنامه‌ نویسی ++ C استفاده می‌شود.

مسئولیت‌های شغلی یک برنامه‌نویس ++ C

برنامه‌نویس ++C به شخصی گفته می‌شود که اطلاعات و دانش کافی در زمینه برنامه‌نویسی را دارد. او می‌تواند با نوشتن الگوریتم و کد‌ها برنامه‌های کامپیوتر و اپلیکشن‌های موبایل را اجرا کند و در صورت وجود باگ یا مشکلات سیستمی، آن‌ها را برطرف کند.

برخی از وظایف برنامه نویسان عبارت است از:

  • برنامه‌ریزی، طراحی، مدیریت، آزمایش و پشتیبانی از ماژو‌ل‌ها
  • توسعه نرم‌افزارها و ارائه پیشنهادات برای بهبود نرم‌افزارها
  • نوشتن گزارشات و مستندات
  • همکاری با تیم توسعه نرم‌افزار
  • تجزیه و تحلیل کدها و برطرف کردن مشکلات کدها
  • نوشتن و ویرایش کدها
جاب ویژن بازدید : 15 دوشنبه 25 مرداد 1400 نظرات (0)

روانشناسی یکی از مشاغلی است که شاید تا یکی دو دهه پیش بسیار مغفول مانده بود؛ اما با افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت سلامت روان و لزوم مراجعه به روانشناس، این شغل نیز مسیر رو به رشدی پیدا کرده است. در حال حاضر، تقاضا برای  آگهی استخدام روانشناس بالاست و این افراد با توجه به مدرک تحصیلی و مهارت‌هایشان می‌توانند به عنوان روانشناس در مراکز مختلف مشغول به کار شوند. مراکز مشاوره و کلینیک‌های روانشناسی، سازمان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مراکز خدمات اجتماعی و بهزیستی نیاز بالایی به استخدام روانشناس دارند.

روانشناسان وظیفه ارزیابی، تشخیص و درمان افراد در مورد اختلالات روانی، عاطفی، مشکلات رفتاری، تربیتی و رشدی را بر عهده دارند. در حال حاضر، انواع مختلفی از تخصص‌های روانشناسی وجود دارد و این افراد تحت عناوین مختلف مثل روانشناس بالینی، روانشناس مشاور، روانشناس مدارس، روانشناس رشد و … مشغول به کار هستند و شرح وظایف هرکدام با توجه به زمینه کاریشان با یکدیگر متفاوت است. اما روند کلی کار آن‌ها شامل گفتاردرمانی با مراجعین، بررسی وضعیت و در صورت لزوم ارجاع به سایر متخصصین مثل روان‌پزشک و انجام ارزیابی سلامت روان برای تشخیص و شناسایی مشکلات است.

در این مقاله قصد داریم در مورد شغل روانشناس و استخدام شدن در آن صحبت کنیم و توضیحات کاملی راجع به انواع مشاغل و شاخه‌های روانشناسی، وظایف، شرایط کاری و بازار کار این شغل به شما ارائه کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای استخدام روانشناس چه تحصیلاتی لازم است؟

حداقل مدرک موردنیاز برای استخدام روانشناس مدرک کارشناسی روانشناسی است. بااین‌حال در هر حوزه ممکن است به مدارک تحصیلی بالاتری نیز نیاز داشته باشید. به‌عنوان‌مثال ممکن است با مدرک لیسانس بتوانید به‌عنوان روانشناس مدرسه یا روانشناس سازمانی استخدام شوید؛ اما بسیاری از مدارم، سازمان‌ها و مراکز دیگر مدرک کارشناسی ارشد یا حتی دکترا را به‌عنوان شرایط احراز شغل در نظر می‌گیرند.

مراکز نیازمند به استخدام روانشناس

  • بهزیستی و سیستم بهداشت و روان
  • کلینیک‌های روان‌پزشکی و روانشناسی
  • مراکز مشاوره و خدمات بهداشت روان
  • بیمارستان‌ها
  • مراکز خیریه و مددکاری اجتماعی
  • مراکز بهداشتی و کلینیک‌های محلی
  • مدارس و دانشگاه‌ها
  • زندان‌ها

وظایف مهم در استخدام روانشناس

معمولاً کارفرماها از استخدام روانشناس این انتظارات را دارند:

  • تشخیص و درمان اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری
  • ارزیابی و تحلیل بیماران و ارائه درمان‌ مناسب
  • کمک به مراجعین برای تعیین اهداف زندگی و دستیابی به پیشرفت و موفقیت فردی، اجتماعی، آموزشی و شغلی
  • پیگیری و نظارت بر روند پیشرفت و بهبودی مراجع
  • آموزش و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی
  • تحقیق و مطالعه و انتشار یافته‌های تحقیق در نشریات و مجلات روانشناسی

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 291
  • بازدید سال : 1,411
  • بازدید کلی : 3,435